Ardiyanto, David (2014) الأنشطة اللغوية مهارة الكلام بمعهد الإصلاح الإسلامي سندنق عاغنق فاجران لامونجان. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150088.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (13MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Speaking skills are one of the language skills that must be achieved in teaching Arabic. Speaking is the ultimate tool for mutual understanding and mutual communication, using language kalosal. Speech is the art of transfer beliefs and feelings and sensations, information, knowledge and experience with the ideas and opinions of one person to another quote from a listener or future or recipient site acceptance and understanding and interaction and response.
QismulLughah is one section or division found in boarding school Al- Ishlah are fully responsible for language students and has the objective to develop the skills of students in the field of language skills, especially speaking as mandatory for the students to communicate daily using the Arabic Language and English. Because QismulLughah has overall responsibility so there are some activities that are devoted to expand speaking skills, among others, are mukhadatsah, ijtima' and mukhadloroh . With this activity the students can develop and practice the skills of speaking.
The purpose of this study was to determine the activities and role of qismul lughah to improve speaking skill at the Al-Ishlah Boarding Scoll in Sendang Agung Paciran Lamongan.
he research methods used in this research is descriptive-qualitative research , while research instrument in this study were interviews, observation and documentation .
And the result of this study is the role of qismul lughah to improve the skills of speaking with some of the activities qismullughah boarding school in Al- Ishlah Sendang Agung,Paciran,Lamongan . Among other things:
The researcher used the descriptive approach of this research at the entrance qualitative. And data from this research is descriptive data about and the research tools used are the interview and observation and documentation.
And the result of this study is the role of qismul lughah to improve the skills of speaking with some of the activities qismul lughah boarding school Al- ishlah Sendang Agung Paciran Lamongan. Among others: The main task of Qismul Lughah require students to use Arabic and English in everyday conversation, giving mufrodad already written on several boards and taped in certain places, and check the activities of students on the use of language then given a penalty for violated. And I examine three very influential activities to improve speaking skills, namely Mukhadlarah, Ijtima’, Mukhadatsah
ABSTRAK
Keterampilan berbicara adalah salah satu keterampilan bahasa yang harus dicapai dalam pengajaran bahasa Arab. berbicara adalah alat utama untuk saling pengertian dan komunikasi timbal balik, menggunakan bahasa kalosal. Pidato adalah seni transfer keyakinan dan perasaan dan sensasi, informasi, pengetahuan dan pengalaman serta ide-ide dan opini dari satu orang ke orang lain mengutip dari pendengar atau masa depan atau penerimaan situs penerima dan pemahaman dan interaksi dan respon
Qismul lughah adalah salah satu bagian atau devisi yang terdapat di Pondok Pesantren Al-Ishlah yang bertanggung jawab penuh atas kebahasaan santri dan mempunyai tujuan untuk mengembangkan keterampilan santri dalam bidang kebahasaan terutama keterampilan berbicara karena wajib bagi para santri dalam berkomunikasi sehari-hari menggunakan bahasa arab dan bahasa inggris. Karena qismul lughah mempunyai tanggung jawab penuh jadi ada beberapa kegiatan yang memang dikhususkan untuk mengembangkan keterampilan berbicara, antara lain adalah mukhadatsah, ijtima’ dan mukhadloroh. Dengan adanya kegiatan ini para santri dapat mengembangkan dan melatih keterampilan berbicara.
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kegiatan dan peran dari qismul lughah untuk meningkatkan keterampilan berbicara bahasa arab di pondok pesantren al-ishlah al-islami Sendang Agung Paciran Lamongan.
Adapun metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian deskriptif-kualitatif, sedangkan instrument penelitian dalam penelitian ini adalah wawancara, observasi dan dokumentasi.
Dan hasil dari penelitian ini adalah peran dari qismul lughah untuk meningkatkan keterampilan berbicara dengan beberapa kegiatan-kegiatan qismul lughah di pondok pesantren al-ishlah al-islami sendang agung paciran lamongan. Diantara lain: Tugas utama dari Qismul Lughah mewajibkan santri untuk menggunakan bahasa arab dan inggris dalam percakapan sehari-hari, memberikan mufrodad yang sudah ditulis di beberapa papan dan ditempelkan di tempat-tempat tertentu, dan memeriksa kegiatan santri mengenai pemakaian bahasa kemudian diberi hukuman bagi yang melanggar. Dan saya mengkaji tiga kegiatan yang sangat berpengaruh untuk meningkatkan keterampilan berbicara, yakni Mukhadlarah, Ijtima’ (Kumpulan), Mukhadatsah.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Jauhari, Qomi Akit | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | قسم اللغة; مهارة الكلام; QismulLughah; Speak Skill; Qismul lughah; Keterampilan Berbicara | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 13 Dec 2017 15:43 | ||||||
Last Modified: | 13 Dec 2017 15:43 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8866 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |