Zakiyah, Onik (2014) استخدام أدوات الإستفهام في الصور الموضوعية لترقية مهارة الكتابة بالتطبيق على مدرسة "مفتاح الهدى" المتوسطة تورين بمالانج. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150084.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Interrogative sentence is a sentence which is used to find out something. This interrogative sentence play the role to look for the answer of knowledge, deeper explanation and the validity of information. Actually one of the aim of Arabic learning in the middle school is improving the verbal and writing ability of the students in using Arabic. Whereas the learning of writing skill of Arabic in Miftahul Huda Malang has not created the students being enthusiasm in following the teaching process, it looked boring. The report of this subjects has far from the standard. That is why we apply the strategy of using interrogative sentence in thematic picture on writing skill in order to manage it. This strategy use humanistic approaches which focus on the appreciation of feeling, wish, ambition, and the potential of the human.
The research problem are 0) How is the using of interrogative sentence (5W+0H) on thematic picture to improve the writing skill? 4) How is the effectiveness of the report enhancement on writing skill by using interrogative sentence strategy on thematic picture?
This research uses the methods of apparent experiment particularly pretest- posttest type, non-equivalent control group design which contain of two groups,they areexperiment group and non-experiment (control) group. Whereas this research uses quantitative approaches and the instruments are observation, interview and test. The object of this study are the students of 8A and 8B grade of Miftahul Huda Islamic Junior High School Malang year 4102-4102.
The result of this research will be explained as follows: the using of interrogative sentence (5W+0H) on thematic picture improves the writing skill of the students learning process. This is able to be checked by the result of test, t- test= 5422 and (p)= 1410 < 1415 < 5422. The result of H1 = is rejected, H0 = is accepted. It could be concluded that the using of interrogative sentence on thematic picture is very effective in writing skill learning process.
ABSTRAK
Kalimat tanya adalah sebuah kalimat yang digunakan untuk mengetahui sesuatu. Kalimat tanya ini berperan untuk mencari jawaban atas informasi dari sebuah pengetahuan, penjelasan dan kebenarannya. Sesungguhnya salah satu tujuan dari pembelajaran bahasa Arab di sekolah menengah adalah meningkatkan kemampuan siswa dalam menggunakan bahasa Arab secara lisan dan tertulis.Sedangkan pembelajaran keterampilan menulis di MTs Miftahul Huda Turen Malang ini belum menjadikan siswanya semangat dalam mengikuti proses pembelajaran, malah membosankan. Dan hasil dari nilai siswa dalam mata pelajaran ini pun belum begitu memuaskan. Maka kami menggunakan strategi penggunaan kalimat tanya pada gambar tematik pada keterampilan menulis untuk memperbaikinya. strategi ini menggunakan pendekatan humanistic dimana manusia dipandang secara utuh yang perlu diperhatikan perasaannya, keinginannya, tujuannya, dan penghargaan terhadap potensi yang ia miliki.
Rumusan masalahnya yaitu 0) bagaimana penggunaan kalimat tanya (5W+0H) pada gambar tematik untuk meningkatkan ketrampilan menulis? 4) Bagaiman efektifitas peningkatan nilai siswa pada ketrampilan menulis dengan strategi menggunakan kalimat tanya (5W+0H) pada gambar tematik?
Metode penelitian yang digunakan yaitu metode Eksperimen semu dengan jenis pretes-postest, non equivalent control group design. Yang terdiri dari dua kelompok, pertama kelompok eksperimen dan kedua kelompok non eksperimen (control). Sedangkan pendekatan yang digunakan adalah pendekatan kuantitatif. Adapun instrument dalam penelitian ini adalah observasi, wawancara dan tes. Objek penelitian dalam penelitian ini yaitu siswa kelas 8A dan 8B Madrasah Tsanawiyah Miftahul Huda Turen Malang tahun pelajaran 4102 - 4102.
Hasil penelitian dalam penelitian ini adalah sebagai berikut: penggunaan kalimat tanya (5W+0H) pada gambar tematik memperbaiki proses pembelajaran keterampilan menulis siswa. Hal ini bisa dilihat dari hasil tes, t-tes= 5422 dan (p)=1410 < 1415 < 5422. Sehingga H1 = ditolak, H0 = diterima. Jadi dapat disimpulkan penggunaan kalimat Tanya pada gambar tematik sangat efektif dalam pembelajaran keterampilan menulis
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Huda, Miftahul | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | أدوات الإستفهام; الصور الموضوعية; مهارة الكتابة; interrogative sentence (5W+1H); thematic picture; writing skill; kalimat Tanya (5W+1H); Gambar Tematik; Ketrampilan Menulis | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 13 Dec 2017 15:43 | ||||||
Last Modified: | 13 Dec 2017 15:43 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8858 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |