Lestari, Febriyanti Eka (2014) العلاقة بين استجابة التلاميذ في تعلّم وكفاءتهم في مهارة الكلام: دراسة وصفية لتراحية المدرسة العالية الإسلامية الحكومية الثالثة ملانق جاوى الشرقية. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150068.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (6MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Speaking skill is one of important language skills to be developed. Learning speaking skill in any language started after listening, before reading, and writing. Destination of speaking skill is deliver message, needs and feels to others. Then, Arabic teachers in MAN 3 Malang pay attention to instruction of speaking skill that the instruction of speaking skill have balanced portion with the other skills. Although, the speaking skill of students MAN 3 Malang are good. But, the students haven’t enthusiastic. Arabic teacher choose a appropriate strategy and media that can make enthusiastic’s students and adjust value of standard . This research hypothesized that Response of student’s learning have strong correlation with speaking skill.
This research aim to knowing how response of student’s learning in speaking learning and correlation between response of student’s learning and speaking skill. This research use descriptive procedure, where the researcher use questionnaire, observation and document to knowing student’s response in speaking learning. Population in this research is all students in MAN 3 Malang East Java, and research sample is all students in class XI Social 3.
This research found that: (1) in speaking learning, students showing many kind of response, majority of students showing not enthusiastic response and minority of students showing enthusiastic response. So, because majority of students showing not enthusiastic, student’s response is low (2) the correlation between response of student’s learning and speaking skill is can see it in correlation value both of them is 0,228. This indicates that response of student’s learning and speaking learning is low
ABSTRAK
Keterampilan berbicara merupakan salah satu keterampilan bahasa yang penting dan dapat pula untuk dikembangkan, selain menyimak, membaca dan menulis. Keterampilan berbicara adalah suatu keterampilan bahasa yang bertujuan untuk menyampaikan pesan dan kehendak, kebutuhan perasaan, serta keinginan kepada orang lain secara lisan. Maka guru bahasa Arab di MAN 3 Malang sangat memperhatikan pembelajaran kalam yang mana pembelajaran kalam mendapatkan porsi yang seimbang dengan maharah-maharah yang lain. Hal ini dibuktikan dengan dengan pemilihan strategi dan media yang dapat menarik antusias siswa dalam belajar oleh guru bahasa Arab hingga siswa memberikan respon yang baik dan nilai ulangan siswa yang disesuaikan dengan nilai SKM (standar kelulusan minimum). Hipotesa penelitian ini adalah bahwa respon belajar siswa memiliki hubungan yang kuat dengan kemampuan keterampilan berbicara.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana respon siswa dalam mempelajari keterampilan berbicara dan hubungan antara respon belajar siswa dengan kemampuan keterampilan berbicara. Penelitian ini menggunakan prosedur penelitian deskriptif, dimana peneliti menggunakan angket, observasi dan dokumen untuk mengetahui bagaimana respon siswa dalam mempelajari keterampilan berbicara dan kemampuan keterampilan berbicaranya. Populasi dalam penelitian ini adalah para siswa di MAN 3 Malang Jawa Timur, dan sampel penelitian para siswa di kelas XI IPS 3.
Temuan penelitian ini adalah: (1) dalam mempelajari keterampilan berbicara, siswa menunjukkan respon yang bervariasi, mayoritas menunjukkan respon yang kurang antusias dalam belajar, namun masih banyak pula yang begitu antusias dalam pembelajarannya. Oleh karena sebagian besar siswa menunjukkan respon yang kurang antusias sehingga nilai respon siswa dalam belajar adalah rendah, (2) hubungan antara respon siswa dalam belajar dengan kemampuan keterampilan berbicaranya adalah dengan melihat nilai korelasi antara keduanya, yaitu 0,228. Hal ini menunjukkan nilai korelasi antara respon belajar siswa dengan kemampuan keterampilan berbicaranya siswa MAN 3 Malang adalah rendah
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Daroini, Slamet | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | استجابة التلاميذ; مهارة الكلام; Response of student’s learning; Speaking Comprehension; Respon Belajar Siswa; Keterampilan Berbicara | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 12 Dec 2017 15:43 | ||||||
Last Modified: | 06 Apr 2023 11:52 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8843 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |