Alfaricha, Atiqotul Maula (2014) الكفاءات لمتعلمي اللغة العربية في المرحلة الثانية: دراسة وصفية في البرنامج الخاص لتعليم اللغة العربية جامعة مولانا مالك إبراهيم الإسلامية الحكومية بمالانج. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150063.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (5MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Capability is a term includes knowledge, skill, character, and religious value that enable teacher gives education value effectively. Whereas language acquisitions is everything relates to language wealthy or the equivalent, capability term often called wealthy. And capability depend on B.S. Bloom derived categories, that are cognitive capability, effective capability and psychomotor. To limit the research just analyze two problems they are cognitive capability an psychomotor capability.
The objective research of this research to know student capability level two Arabic languages center in cognitive, and psychomotor aspects.
In this research, researcher uses qualitative descriptive approach that is a method to describe phenomena as the fact then conclude as the fact. Through this method researcher can describe and discuss about student capability, data resources include statement, action, and informant condition strengthen by data written.
The results from this research are: ) Student cognitive capability level two Arabic language center is basic language capability which they have, that include three elements (sounds, vocabularies, and sentence structures). ) And psychomotor capability is student capability to second steps in developing four Arabic skills (listening, speaking, reading, and writing) so Arabic become introductory language in their class
ABSTRAK
Kemampuan adalah istilah yang meliputi pengetahuan, ketrampilan, sikap, serta nilai-nilai akhlak yang memungkinkan seorang guru memberikan penilaian pendidikan secara efetif. Sedangkan kemampuan bahasa adalah segala sesuatu yang berhubungan dengan kekayaan bahasa atau yang sejenisnya, istilah kemampuan sering di sebut dengan kekayaan. Adapun kemampuan menurut B.S Bloom terdapat tiga kategori, yaitu kemampuan kognitif, kemampuan afektif dan kemampuan psikomotor. Dan penelitian ini hanya dibatasi dua permasalahan yaitu kemampuan kognitif dan psikomotor.
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui kemampuan Mahasiswa tahap kedua Progam Pengembangan Bahasa Arab di bidang kognitif, dan psikomotor.
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan pendekatan Deskriptif Kualitatif, yaitu metode pemaparan fenomenase bagaimana kenyataannya kemudian menarik kesimpulan dengan fenomena yang ada. Melalui metode ini peneliti dapat menjabarkan serta membahas tentang kemampuan mahasiswa. sumber data meliputi ungkapan, tindakan, dan keadaan narasumber dengan diperkuat oleh data tertulis. Sedangkan teknik pengumpulan data meliputi observasi, wawancara dan dokumentasi.
Hasil yang diperoleh dari penelitian ini adalah sebagai berikut : ) kemampuan kognitif Mahasiswa pada tahap kedua PPBA merupakan kemampuan dasar bahasa yang dimilki sebelumnya, yang meliputi tiga unsur bahasa yaitu suara, kosakata, dan struktur kalimat. ) sedangkan kemampuan psikomotor mahasiswa pada tahap kedua merupakan kemampuan dalam menggunakan empat ketrampialan bahasa Arab ( Mendengar, Berbicara, Membaca dan Menulis ) serta mengembangkannya sehingga Bahasa Arab menjadi Bahasa Pengantar ketika perkuliahan
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Daroini, Slamet | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | الكفاءة اللغوية; language acquisition; cognitive; psychomotor; kemampuan bahasa; kognitif; psikomotor | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 12 Dec 2017 15:43 | ||||||
Last Modified: | 06 Apr 2023 11:51 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8838 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |