Jannah, Siti Miftaqul (2014) تأثير الأنشطة الإضافية على كفاءة الطلبة في مهارة القراءة في المدرسة المتوسطة الحكومية بابات لامونجان. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150062.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Reading skill is the importance thing on language skill which must get by students beside of speaking skill, listening skill, and writing skill, which have to get by people in learning foreign languages. One of the problems of learning is the lack of a learning process. We often find in some schools some problems, around lack of the lesson, specially on any material Arabic. MTs Model Tripe Lamongan as one of Islamic Junior High School in Lamongan has a way to solve those problems, it is The Arabic Language, especially difficulty in reading understanding.
This research focus on two problems, they are: first, how does the process of extracurricular activities in MTs Model Tripe Lamongan? Second, how the influence of students ability in their extracurricular skills reading?. This research has purpose to know the process of extracurricular activities in MTs Model Tripe Lamongan and know how the extracurricular activities of students ability in reading skills.
The methods of this research is descriptive quantitave approach. Where as the methods for data collection are observation, interviewing, examination and documentacion.
The results of this research are: 1) the purpose of the extracurricular activities in the MTs Model Tripe Lamongan is a curriculum that students have ability in reading correctly and not only by using the method of individuals and groups reading but also using mixed methods and media which its where the existing media and conditional media. This research uses four types of evaluations they are low voice reading, loud voice reading, answer questions and translate the text. 2) extracurricular activities in MTs Model Tripe Lamongan 8th grade has a more influence on the students ability in reading skills, with proven results t calculate = 3, 953 bigger than t-table, an in the significance level at 5% = 2,000, and in the significance level at 10% = 1,671.
ABSTRAK
Keterampilan membaca adalah keterampilan bahasa yang pokok dan wajib diperoleh siswa, disamping keterampilan berbicara, keterampilan mendengar dan keterampilan menulis, yang layak diperoleh ketika mempelajari bahasa asing. Salah satu masalah pembelajaran adalah lemahnya proses pembelajaran. Di sekolah-sekolah sering dijumpai beberapa masalah, seperti kurangnya jam pelajaran, khususnya pada materi bahasa Arab. Usaha MTs Negeri Babat Lamongan yaitu dengan mengadakan ekstrakurikuler. Ekstrakurikuler ini dikhususkan untuk membantu siswa yang mempunyai kesulitan dalam pelajaran bahasa Arab, khususnya kesulitan dalam memahami bacaan Arab.
Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah: bagaimana proses kegiatan
ekstrakurikuler di MTs Negeri Babat Lamongan? dan bagaimana pengaruh ekstrakurikuler terhadap kemampuan siswa dalam keterampilan membaca?. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui proses kegiatan ekstrakurikuler di MTs Negeri Babat Lamongan dan mengetahui pengaruh ekstrakurikuler terhadap kemampuan siswa dalam keterampilan membaca.
Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian deskriptif
dengan pendekatan kuantitatif. Sedangkan metode untuk pengumpulan data yaitu dengan cara observasi, wawancara, ujian dan dokumentasi.
Hasil dari penelitian ini adalah: 1) proses kegiatan ekstrakurikuler di MTs
Negeri Model Babat Lamongan berjalan dengan tujuan kurikulum yaitu
kemampuan siswa dalam membaca dengan lancar dan fasih, dengan menggunakan metode membaca individu dan berkelompok serta metode campuran dan media yang digunakan adalah media yang ada dan menyesuaikan dengan kondisi, sedangkan evaluasinya adalah dengan model membaca dalam hati, membaca keras, menjawab soal dan menerjemahkan teks. 2) bahwa ekstrakurikuler di MTs Negeri Babat Lamongan kelas 8 mempunyai pengaruh yang sangat besar terhadap kemampuan siswa dalam keterampilan membaca, terbukti dengan hasil t hitung= 3,953 lebih besar dari t-tabel, pada taraf signifikansi 5% diperoleh t-tabel= 2,000, sedangkan pada taraf signifikansi diperoleh t-tabel 10% = 1,671.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Smeer, Zeid B | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | الأنشطة الإضافية; مهارة القراءة; Extracurricular; Reading Skill; Ekstrakurikuler; Keterampilan Membaca | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 12 Dec 2017 15:42 | ||||||
Last Modified: | 12 Dec 2017 15:42 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8837 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |