silvianna doris, Rufaida (2014) طريقة تعليم الإملاء في قسم اللغة العربية بجامعة مولانا مالك إبراهيم الإسلامية الحكومية مالانج. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltect)
10150044.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (6MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
As we know that using learning methode is one of many factors that influence the succsessful of learning. Incluiding also the learning of imla’ will be succes when it use a good method. Because method of learning is one of elements in education, besides material. Evaluation and purpose.
The problem of the study in this research is what the method used and what is the problems there in method in the department of Arabic education , Faculty of tarbiyah and teaching sciences, State Islamic University of Maulana Malik Ibrahim? The result of this research can be used as a new reference by the teacher of imla’.
This research is use qualitative method, and the instruments to collect the data are by using observation, interview and documentation.
The method of learning imla’ that used by the teacher of in the department of Arabic education, Faculty of tarbiyah and teaching sciences, State Islamic University of Maulana Malik Ibrahim Malang is “ Imla’” and “Qowaid wa tarjamah” method. Because the method can support the imla’ learning process in the department of Arabic education, Faculty of tarbiyah and teaching sciences, State Islamic University of Maulana Malik Ibrahim Malang
ABSTRAK
Sebagaimana kita tahu bahwa diantara faktor keberhasilan dalam pembelajaran bahasa adalah metode yang digunakan dalam pembelajaran tersebut. begitu juga, pembelajaran Imla’ akan sukses tatkala metode yang dipakai baik. Karena metode merupakan salah satu unsur pendidikan selain materi , evaluasi, dan tujuan. Hal tersebut juga berlaku pada pembelajaran Imla’ jurusan Pendidikan Bahasa Arab yang ada pada Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang.
Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah Apakah metode yang digunakan pada mata kuliah imla’ dan apa masalah-masalah yang terdapat pada metode pembelajaran imla di Jurusan Pendidikan Bahasa Arab Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang. Supaya nanti hasilnya dapat dijadikan sebagai refrensi terbaru bagi para pengajar Imla’.
Penellitian ini menggunakan metode kualitatif deskriptif dengan beberapa alat pengambilan data yaitu observasi, wawancara, dan dokumentasi.
Adapun metode yang di gunakan oleh para dosen mata kuliah Imla’ di Universitas Islam Negeri Malang saat mengajar yaitu metode imla dan Metode qowaid watarjamah. Karena metode tersebut dapat menunjang proses pembelajaran imla’ di Jurusan Pendidikan Bahasa Arab Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Ridwan, Ridwan | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | طريقة تعليم الإملاء; Imla’ Learning Method; Metode Pembelajaran Mata Kuliah Imla’ | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 11 Dec 2017 15:41 | ||||||
Last Modified: | 11 Dec 2017 15:41 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8820 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |