Anugrah, Rizka (2014) كفاءة الطلبة في مهارة الكتابة: دراسة وصفية في الفصل الرابع بمعهد دار السّلام كونتور للبنات الخامس كاديري. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
10150043.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) |
Abstract
ABSTRACT
Writing competence is one of language skills. Writing skill is very important for human life because of itpeople can make communication each other and also they can to reveal there idea, opinion and feeling with writing. Just like speaking skill, writing skill is also need language competence actively and productively. The mean of writing competence in this research is “ insya’ “. There are many language utilizing rule to make a good insya’. In other hand, it also needs to observe deeply in language utilizing rule. In teaching the skill, there are many aspects which are noticed in it, for example is qawaidimla’. Imla’ is one kind of the important aspects in writing Arabic correctly. So researcher want to research the students competence in insya’ from qawaidimla’ aspect.
The statements of the problem in this research are:
0. What is the student competence in writing skill from qawaidimla’ in the fourth class of Fifth Islamic Boarding School Darussalam Gontor Kediri?
4. How is the teaching of writing skill from qawaidimla’ aspect in the
fourthclass of Fifth Islamic Boarding School Darussalam GontorKediri?
This research is using descriptive method and quantitative approach to measure the student competence and describe how the teaching of writing skill in Fifth Islamic Boarding School Darussalam GontorKediri is. This research held infourthclassofFifth Islamic Boarding School Darussalam GontorKediri.
The result of the research shows that 0.the average score of the student in writing skills from qawaidimla’ aspect is ,08,28. From this score, it shows that the student skill in writing is “GOOD”. 4. the teaching of insya’in fourth class ofFifth Islamic Boarding School Darussalam Gontor Kediri using direct method. Besides that, the teacher also teach insya’ material in phases depend on the difficulties level from the easiest level to the most difficult.
ABSTRAK
Keterampilan menulis merupakan salah satu dari empat keterampilan berbahasa. Karena keterampilan menulis merupakan keterampilan bahasa yang produktif seperti halnya dengan keterampilan berbicara. Keterampilan menulis memiliki peranan yang sangat penting bagi kehidupan manusia, dengan menulis manusia bisa berkomunikasi dengan sesama, mereka juga bisa mengungkapkan opini serta perasaan. Seperti halnya dengan keterampilan berbicara kemampuan menulis mengandalkan kemampuan berbahasa yang bersifat aktif dan produktif. Yang dimaksud keterampilan menulis dalam penelitian ini adalah penulisan insya’. Penulisan insya’ yang baik harus mencangkup beberapa kaidah dan aturan bahasa dalam penulisanya, Oleh karena itu dalam pengajaranya setiap guru bahasa arab harus memperhatikan seluruh kaidah tersebut dalam pengajaran insya’. Qawa’id imlak merupakan salah satu kaidah dasar dan penting dalam penulisaninya’, maka peneliti ingin meneliti kemampuan siswa dalam menulis insya’ dari aspek qawa’id imlak.
Adapun pertanyaan dalam penelitian ini adalah :
0. apa kemampuan santriwati kelas 2 dalam keterampilan menulis dari segi qawaid imla’ ?
4. Bagaimana pengajaran keterampilan menulis dari segi qawaid imla’ di kelas 2 pondok modern Darussalam gontor putri 5 kediri?
Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian deskriptif dengan pendekatan kuantitatif untuk mengukur kemampuan siswa, serta memaparkan bagaimana pengajaran keterampilan menulis di pondok. Penelitian ini dilaksanakan di Pondok Modern Darussalam Gontor Putri 5 Kediri pada kelas
2 yang berjumlah 36 siswa.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa : 0. nilai rata- rata santriwati dalam keterampilan menulis dari segi kawaid imla’ yakni ,0, ,2 %. Dari nilai tersebut menunjukkan bahwa kemampuan santriwati dalam keterampilan menulis dari segi kawaid imla’ adalah“ BAIK “. 4. Pengajaran insya’ di kelas 2 Pondok Modern Darussalam Gontor Putri 5 Kediri menggunakan metode langsung. Selain itu guru juga mengajarkan materi insya’ secara bertahap sesuai dengan tingkat kesulitanya, dari materi yang mudah kemateri yang susah.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Smeer, Zeid B | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | كفاءة الطلبة في مهارة الكتابة; Kemampuan Siswa dalam maharah kitabah dan Pembelajaranya | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 11 Dec 2017 15:40 | ||||||
Last Modified: | 11 Dec 2017 15:40 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8819 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |