Nisfi, L Ni’matun (2014) استخدام الوسائل السمعية البصرية لترقية كفاءة النطق الصوتي في تعليم المفردات عند تلاميذ مدرسة مفتاح العلوم المتوسطة بانجارساري بلولاوانق مالانق. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150041.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Media is one of facilities to convey message to students. It is a facility to ease learning. Using the right method is necessary in Arabic learning. Mastering vocabularies and pronouncing them is very important in Arabic learning. So do in Islamic Junior High School of Miftahul Ulum Banjarsari, students are weak in mastering and pronouncing vocabularies. So that why, the researcher interested in using audio visual media to increase pronouncing sound in vocabularies learning.
The questions of this research are (1) how is using audio visual media to increase pronouncing sound in vocabularies learning in Islamic Junior High School of Miftahul Ulum Banjarsari Bakalan Bululawang Malang? (2) how is the effectivity of using audio visual media to increase pronouncing sound in vocabularies learning in Islamic Junior High School of Miftahul Ulum Banjarsari Bakalan Bululawang Malang?. The method using in this research is Classroom Action Research method and using Quantitative approach. The object of this research is students in class 7 Islamic Junior High School of Miftahul Ulum Banjarsari Bakalan Bululawang Malang 2013/2014. The instruments in this research are observation, interview, and test.
The result of this research is: using audio visual media is effective to increase pronouncing sound. The proof is from te result of pretest (10,25) and posttest (18,10). If in view of the results of the pre and post test tests the use of being able to improve student pronunciation, the use of audio visual media is also more effective to enhance the learning of vocabulary in use the lecture method tends to be boring, and the use of audiovisual media is more effective than command them to memorize vocabulary.For pronunciation errors which are often wrong is almost the same letters in between "أ" and "ع", "ح" and" ه".
ABSTRAK
Media adalah salah satu sarana untuk menyampaikan pesan kepada peserta didik, media juga sebagai sarana untuk mempermudah pembelajaran. Penggunaan metode yang tepat sangat di perlukan dalam pembelajaran Bahasa Arab. Dalam pembelajaran Bahasa Arab perlu penguasaan kosakata dan ketepatan pengucapannya. Begitu juga masalah di MTs Miftakhul Ulum Banjarsari, siswa kurang menguasai kosakata dan cara pelafalannya. Maka dari itu peneliti tertarik menggunakan media audio visual untuk meningkatkan pelafalan suara dalam pembelajaran kosakata .
Rumusan masalah penelitian adalah sebagai berikut: 1) Bagaimana Penggunaan Media Audio Visual Untuk Meningkatkan Kemampuan Pelafalan Suara dalam Pembelajaran kosakata Di Madrasah Tsanawiyah Miftahul Ulum Banjarsari Bakalan Bululawang Malang? 2) Bagaiman efektifitas Penggunaan Media Audio Visual Untuk Meningkatkan Kemampuan Pelafalan Suara dalam Pembelajaran kosakata Di Madrasah Tsanawiyah Miftahul Ulum Banjarsari Bakalan Bululawang Malang?. Metode penelitian yang digunakan yaitu metode Penelitian Tindakan Kelas dengan pendekatan kuantitatif. Objek penelitian dalam penelitian ini yaitu siswa kelas tujuh di MTs Miftahul Ulum Banjarsari Bakalan Bululawang Malang 2013/2014. Adapun instrument dalam penelitian ini adalah observasi, wawancara, angket dan tes.
Hasil dari penelitian ini adalah sebagai berikut: Penggunaan Media Audio Visual efektif untuk Meningkatkan Kemampuan Pelafalan Suara. Hal ini bisa dilihat dari hasil pre tes (10,25) dan post tes (18,10). Jika di lihat dari nilai hasil pre tes dan post tes penggunaan mampu meningkatkan pengucapan siswa, penggunaan media audio visual juga lebih efektif untuk meningkatkan pembelajaran kosakkata dari pada menggunakan metode ceramah yang cenderung membosankan, dan penggunaan media audio visual lebih efektif dari pada memintak siswa menghafal kosakata. Untuk kesalahan pengucapan yang sering salah adalah huruf yang hampir sama di antaranya"أ" dan "ع", "ح" dan " ه"
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Rosyidi, Abdul Wahab | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | الوسائل السمعية البصرية; تعليم المفردات; النطق الصوتي; Audio Visual Media; Vocabularies Education; Pronouncing Sound; media audio visual; pembelajaran kosakata; pelafalan suara | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 08 Dec 2017 15:53 | ||||||
Last Modified: | 08 Dec 2017 15:53 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8813 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |