Nur Laila, Dewi (2014) استخدام استراتيجية "Time Token Arends 1998" لتعليم مهارة الكلام في مدرسة سوريا بوان المتوسطة الإسلامية مالانج. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
10150024.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (7MB) |
Abstract
ABSTRACT
Speaking skill the most important in life of many people. Every one being prosecuted communication skills, skillful convey his thoughts and feelings, skillfully captures the information obtained and also skillfully convey the information it receives. Speaking skills also have an important role in education. Researches found a variety of problems in learning speaking skills, particularly speaking in the learning process in MTs Surya Buana Malang, 1) the lack of courage of the students in expressing opinion 2) the lack of enthusiasm of some students in learning Arabic 3) assumption that learning Arabic was difficult. Therefore, the researcher conducts this research with teaching conversational skills to implement strategies to use “Time Token Arends 1998” in Learning Speaking Skills in MTs Surya Buana Malang.
The Reseach questions of the problem in this study are 1) How Using Strategy “Time Token Arends 1998” in Learning Speaking Skills in MTs Surya Buana Malang 2) Effective use of Using Strategy “Time Token Arends 1998” in Learning Speaking Skills in MTs Surya Buana Malang. The research method used in this study is the experimental research method with quantitative approach. This research was conducted in MTs Surya Buana Malang in class as a class experiment 7C and 7D class as the control class. This study lasted for 4 meetings. The instruments used in data collection are interviews, observation, documents, and test.
These results indicate that, speak using learning strategies effectively can enhance students skill. And, count the test results showed that t-test result is 6,5 t count is bigger than t-table (table of significance) 1%= 2,467 and 5%= 1,701 this means t-test results are acceptable. Or in other words that using strategy “ Time Token Arends 1998” in Learning Speaking skills is affect learning
ABSTRAK
Keterampilan berbahasa memegang peranan penting dalam kehidupan manusia. Setiap manusia dituntut terampil berkomunikasi, terampil menyampaikan pikiran dan perasaannya, terampil menangkap informasi-informasi yang didapatkan serta terampil pula menyatakan informasi-informasi yang diterimanya. Keterampilan berbicara juga memiliki peranan penting dalam pendidikan. Dalam proses pembelajaran Maharah Kalam di Mts Surya Buana Malang, peneliti menemukan berbagai masalah dalam pembelajaran keterampilan berbicara. 1) kurangnya keberanian serta rasa percaya diri sebagian siswa dalam mengungkapkan pendapatnya, 2) kurangnya antusias dari sebagian siswa dalam belajar bahasa Arab, 3) anggapan bahwa belajar bahasa Arab itu sulit. Oleh karena itu agar siswa pandai dalam keterampilan berbicara khususnya dalam bahasa Arab, maka peneliti mencoba menerapkan strategi “Time Token Arends 1998” dalam pembelajaran Maharah Kalam di MTs Surya Buana Malang.
Adapun rumusan masalah dalam penelitian ini adalah 1) Bagaimana penggunaan strategi “Time Token Arends 1998” dalam pembelajaran Maharah Kalam?, 2) Bagaimana keefektifitasan strategi “Time Token Arends 1998” dalam pembelajaran Maharah Kalam?. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian eksperimen dengan menggunakan pendekatan kuantitatif, penelitian ini dilaksanakan di MTs Surya Buana Malang pada siswa kelas 7C sebagai kelas eksperimen dan kelas 7D sebagai kelas kontrol. Penelitian ini berlangsung selama 4 pertemuan, adapun instrument penelitian ini adalah observasi, wawancara, dokumentasi dan tes.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa, pembelajaran Maharah Kalam menggunakan strategi “Time Token Arends 1998” efektif dan dapat meningkatkan kemampuan berbicara siswa. Hasil dari perhitungan dengan menggunakan rumus “T” tes menunjukkan hasil “T” hitung = 6,5 lebih besar dari pada signifikasi 1% =2,467 dan pada signifikasi 5% = 1,701. Atau dengan kata lain bahwa penggunaan strategi “Time Token Arends 1998” dalam pembelajaran Maharah Kalam berpengaruh dalam pembelajaran Maharah Kalam
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Muslimin, Imam | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | استخدام استراتيجية لتعليم مهارة الكلام; The Use of Strategy “Time Token Arends 1998” and Learning Speaking Skills; Penggunaan Strategi “Time Token Arends 1998” dan Pembelajaran Maharah Kalam | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 07 Dec 2017 15:43 | ||||||
Last Modified: | 07 Dec 2017 15:43 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8795 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |