Sujarman, Sujarman (2015) Rancang bangun aplikasi pembelajaran agama Islam tingkat Madrasah Ibtidaiyah untuk digital interactive television. Undergraduate thesis, Universitas Negeri Islam Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
09650173.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Televisi adalah sumber yang paling populer dari hiburan dan informasi dari penduduk Indonesia yang hadir di sekitar 90% dari rumah. Saat ini, sistem TV Indonesia bergerak dari analog ke digital. Itu berarti bahwa akan mungkin untuk menawarkan layanan interaktif pribadi seperti rumah perbankan, game dan yang paling penting, program pendidikan. Itulah tujuan utama dari pekerjaan ini: untuk menyelidiki dan menyajikan elemen yang diperlukan untuk mengembangkan sistem pendidikan interaktif untuk Digital TV (IDTV). Jurnal ini dimulai dengan studi tentang teknologi yang terlibat dalam pengembangan sistem tersebut, serta analisis elemen yang diperlukan untuk penggunaan yang tepat dari aplikasi pendidikan IDTV dan pentingnya media baru ini di bidang teknik mengajar. Sebuah aplikasi dasar disajikan untuk memvalidasi teori yang terlibat. Selain itu, sebagai pengalaman penutup, sebuah kuis interaktif yang dikembangkan untuk mengajarkan prinsip-prinsip rekayasa komputasi disajikan. Akhirnya, hasil yang diperoleh ketika aplikasi pendidikan digunakan di kelas anak-anak MI sederajat disajikan.
ENGLISH:
Television is the most popular source of entertainment and information of the Indonesia population being present in approximately 90% of the homes. Now, the Indonesia TV system is moving from analog to digital. That means that will be possible to offer personal interactive services such as home banking, games and most importantly, educational programs. That is the main objective of this work: to investigate and present the necessary elements for developing interactive educational systems for Digital TV (IDTV). The paper starts with a study of the technologies involved in the development of such systems, as well as an analysis of the necessary elements for the proper use of IDTV educational applications and the importance of this new media in teaching engineering. A basic application is presented in order to validate the involved theory. Furthermore, as a concluding experience, an interactive game developed for teaching computing engineering principles is presented. Finally, the results obtained when the educational application is used in classroom education kids MI equal presented.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Suhartono, Suhartono and Syauqi, A’la | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | IDTV; Multi Home Platform; Xlet; XML; Document Object Model | |||||||||
Departement: | Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Informatika | |||||||||
Depositing User: | Heni Kurnia Ningsih | |||||||||
Date Deposited: | 12 Jan 2018 14:57 | |||||||||
Last Modified: | 12 Jan 2018 14:57 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8763 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |