Sari, Winda Fifi Puspita (2014) The effectiveness of monolingual and biligual dictionaries feature toward the students narrative writing of UIN Malang: Comparative study. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10320118.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
ENGLISH:
Dictionary is one of the ways to get the meaning of some words. The dictionary could be one of the best tools to help learners to acquire second language (L2). In this case there are two kinds of dictionary: monolingual dictionary and bilingual dictionary. In this study the researcher compares both kinds of the dictionary in order to know the impact of using monolingual dictionary and bilingual dictionary. The researcher conducted her research in writing course at the students fourth semester of UIN Malang. This study applies quantitat ive approach. In this case the researchers use two kinds of test namely pre-test and post-test. The researcher calculates the data using T-test to count the significant difference between pre-test and post-test.
The result of this study showed that both that monolingual dictionary and bilingual dictionary did not have significant difference. It means that monolingual dictionary as good as bilingual dictionary. In this study also showed that both dictionaries are helpful for students in doing writing test, even though the result of both dictionaries did not increase writing score in the student’s course. Therefore the researcher suggests that a teacher let his or her students to use either monolingual dictionary or bilingual dictionary in doing writing course.
INDONESIA:
Kamus adalah salah satu cara dalam mendapatkan arti dari sebuah kata. Kamus merupakan salah satu alat bantu bagi siswa khususnya siswa yang mempelajari bahasa asing (L2). Dalam hal ini ada dua jenis kamus yaitu kamus monolingual dan kamus bilingual.Dalam studi ini peneliti membandingkan kedua jenis kamus dalam rangka mengetahui dampak penggunaan kamus monolingual dan kamus bilingual .Peneliti melakukan penelitian secara tertulis terhadap mahasiswa semester empat UIN Malang .Studi ini menggunakan pendekatan kuantitatif .Dalam hal ini para peneliti menggunakan dua jenis tes yaitu pre-test dan post-test. Peneliti menggunakan t-test untuk menghitung perbedaan signifikan antara post-test dan pre-test
.
Hasil dari studi ini menunjukkan bahwa kamus monolingual dan kamus bilingual tidak memiliki perbedaan yang signifikan .Hal ini menunjukkan bahwa kamus monolingual sama baiknya dengan kamus bilingual. Hasil studi ini juga menunjukkan bahwa pengguanaan kamus dapat membantu siswa dalam melakukan tes tulis , meskipun hasil dari kedua kamus tidak meningkatkan nilai writing para siswa.Oleh karena itu peneliti menyarankan kepada para guru agar memperbolehkan para siswa untuk menggunakan salah satu kamus baik monolingual maupun bilingual dalam melakukan mata kuliah writing.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Susanto, Djoko | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Monolingual Dictionary; Bilingual Dictionary; Writing; T-Test | ||||||
Departement: | Fakultas Humaniora > Jurusan Bahasa dan Sastra Inggris | ||||||
Depositing User: | Dian Anesti | ||||||
Date Deposited: | 12 Jan 2018 15:39 | ||||||
Last Modified: | 12 Jan 2018 15:39 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8673 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |