Hanifa Hassan, Rabia (2014) تحليل الأخطاء الشائعة في مهارة التعبير التحريري لدى طلابالمرحلة الثنوية بمدرسة الإرشاد الإسلامية بسنغافورة. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
12720104.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (5MB) | Preview |
Abstract
ABSTRAK
Ungkapan, yang memiliki kemampuan untuk mentransfer idea atau perasaan, yang bekerja dalam pikiran atau dalam hati kepada pendengar dan itu jenis-jenis eksprasi, yang ditulis siswa dalam buku latihan ungkapan. Kepentingan penelitian ini sebagai pandangan baru kepada guru bahasa Arab dalam meningkatkan keterampilan ungkapan tertulis dan mungkin penelitian ini akan menjadi penawar dan solusi untuk guru-guru Bahasa Arab yang terkena masalah pendidikan seperti yang terkandung di dalam penelitian ini.
Penelitian ini bertujuan untuk mengtahui kesalahan-kesalahan umum dalam menulis ungkapan dari siswa di sekolah menengah Madrasah Al Irsyad Al Islamiah di Singapura, dan untuk menjelaskan alasan bagi siswa yang melakukan kesalahan-kesalahan umum dan kesulitan mereka dalam ungkapan tertulis. Peneliti menggunakan prosedur penelitian dan deskriptif untuk menganalisis kesalahan-kesalahan umum dalam ungkapan tertulis sebagai satu metode atau teknik untuk mengurai dan mentafsirkan grafik atau fakta-fakta yang akan mengikuti satu sistem khusus dengan meggunakan prosedur yang ada dan kemudian mengusulkan pendekatan terapeutik pada fonomena kesalahan- kesalahan biasa dalam ungkapan tertulis siswa Madrasah Al Irsyad Al Islamiah. Populasi penelitian dalam penelitian ini adalah untuk semua siswa tingkat menengah satu di Madrasah Al Irsyad Al Islamiah untuk tahun akademik 2013, dan sempel penelitiannya adalah siswa tingkat menengah dalam kelas “Bukhara” yang berjumlah (25) siswa.
Hasil penelitian ini: beberapa kesalahan-kesalahan umum dalam menulis ungkapan oleh siswa menengah satu di Madrasah Al Irsyad Al Islamiah adalah:
1- kesalahan dalam makna, 2-tidak tersusun dalam komposisi kata dan maknanya, 3- kesalahan gaya Bahasa Arab, 4- karakter tidak sesuai dengan subjek, 5- penggunaan kata sendi yang tidak sesuai dalam ayat, 6- tidak sesuai dalam konteks perbuatan dan pembuat.
Oleh kerana itu penelitian ini difokuskan pada pada usaha-usaha untuk memahami penyebab kesalahan-kesalahan biasa dan kesulitan dalam ungkapan tertulis, juga untuk meningkatkan efisiensi siswa dalam keterampilan ungkapan tertulis
ABSTRACT
Expression, which possess the ability to transfer the idea or feeling, who works in the mind or the heart to the listener was done orally or in writing. The written expression is one of the types of expression, which students write in the books of expression . The importance of this research as a new look at the Arabic language teacher in improving the skill of writing expression and perhaps this research will be a cure and a solution for Arabic language teachers who are exposed to such educational issues as contained in this research.
This research aims to find out the common mistakes in the writning expression of students at the secondary school of Madrasah Al Irsyad Al Islamiah in Singapore, and to clarify the reasons for students to commit to their difficulties and errors in the written expression of students at the secondary school of Madrasah Al Irsyad Al Islamiah. Researcher used research procedures and descriptive for common errors analysis as a method or technique to know the description and interpretation of the graphics or the facts so as to turn to a special system in common errors committed by students using existing procedures and then propose therapeutic approaches to the phenomenon of the common mistakes in the expression of writing of students at the secondary school of Madrasah Al Irsyad Al Islamiah. The research community in this research is to all the students of the first stage of secondary school of Madrasah Al Irsyad Al Islamiah for the academic year 2013, and is the first study sample of secondary students in the class "Bukhara" . The total number of students are (25) pupils.
The results of this research: Some of the common mistakes in the writing expression of students at the secondary school of Madrasah Al Irsyad Al Islamiah are : 1-error in meaning, 2-disorder in the composition of words and their meanings, 3-mistake in arabic style, 4-character does not fit with the prescribed, 5-use of preposition inappropriate position in the sentence, 6- the context of verb and noun does not fit in the sentence. Due to this research that focuses on trying to figure out the causes of the common mistakes and errors and difficulties of writing expression, so as to upgrade the efficiency of the students in the writing skill of expression.
Item Type: | Thesis (Masters) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Muhaimin, Muhaimin and Mubarok, Zulfi | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | تحليل الأخطاء الشائعة; مهارة التعبير التحريري; Analysis of common mistakes; writing skill of expression; Analisis kesalahan biasa; keterampilan ungkapan tertulis | |||||||||
Departement: | Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab | |||||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | |||||||||
Date Deposited: | 23 Oct 2017 10:03 | |||||||||
Last Modified: | 23 Oct 2017 10:03 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8379 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |