بيئة اللغة العربية في تعليم مهارة الكلام في معهد النقاية الاسلامى سمنب: دراسة وصفية تقويمية

Faris, Ahmad (2014) بيئة اللغة العربية في تعليم مهارة الكلام في معهد النقاية الاسلامى سمنب: دراسة وصفية تقويمية. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.

[img]
Preview
Text (Fulltext)
11720066.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (4MB) | Preview

Abstract

ABSTRAK

Belajar kecakapan berbicara bagi siswa membutuhkan tempat atau lingkungan khusus yg dapat membantu mereka, sebab belajar berbicara tidak cukup ditempuh 1 atau 2 jam setiap minggu. Dan tempat yg kami teliti adalah lembaga bahasa di pondok pesantren Annuqayah Guluk-Guluk Sumenep. Adapun rumusan masalahnya adalah sebagai berikut:
1- Bagaimana keadaan lembaga-lembaga bahasa Arab di pondok pesantren Annuqayah?
2- Bagaimana para siswa mengambil manfaat dari lembaga-lembaga bahasa Arab di pondok pesantren Annuqayah Guluk-Guluk Sumenep?
3- Apa peranan lembaga-lembaga bahasa Arab tersebut terhadap para siswa dalam belajar berbicara di pondok pesantren Annuqayah Guluk-Guluk Sumenep?

Dan tesis ini adalah menggunakan penelitian kualitatif untuk menjawab berbagai persoalan dan hal-hal yg tidak bias diselesaikan dalam penelitian kuantitatif. Adapun dalam kesimpulan yaitu bahwa lembaga-lembaga bahasa sangat sulit untuk berkembang pesat di pondok pesantren Annuqayah karena ada beberapa faktor dan juga problematika yg masih selalu menggerogoti para siswa.

Dan pada dasarnya, lembaga-lembaga bahasa Arab yg ada di pondok pesantren Annuqayah sudah berusaha dalam mengembangkan para siswanya dalam belajar bahasa Arab khususnya dalam kecakapan berbicara, dan itu semua tidak lain hanya agar para siswa mampu terbiasa dalam berbicara atau bercaka-cakap menggunakan bahasa Arab.

ABSTRACT

Teaching speaking skill for students need to Arabic Language area that is representative for it, not enough for meeting students in the class in one hour or two hours every week. The Islamic Boarding School that take a part of it is Annuqayah Islamic Boarding School that located in Sumenep Madura. The questions that will be search for answers is ; 1. What Is Arabic Language Area In Annuqayah Islamic Boarding School Sumenep Madura ? 2. What kind of Arabic Language Area’s function that can be used for speaking skill teaching in Annuqayah Islamic Boarding School? What is Arabic Language Area contribution for speaking skill teaching in Annuqayah Islamic Boarding School? To answer these quitions needs a method to solve these problem, the method of this thesis research is qualitative research.

The research that did by writer got solutions of these problems are : Arabic Language Area In Annuqayah Islamic Boarding School nowadays dosen’t keep going as in the last with any problems and obstacles. And the Arabic Language Areas keep force to develop power of students knowledge in Arabic language for motivate them to speak in Arabic language well and then Arabic language will be progress with language activities and duties in Annuqayah Islamic Boarding School either in the class or in the out of class.

Item Type: Thesis (Masters)
Supervisor: Lubis, Torkis and Nur, Syuhadak Sholeh
Keywords: بيئة اللغة العربية; مهارة الكلام; Arabic Language Area; Speaking Skill; Lembaga Bahasa Arab; Kecakapan berbicara
Departement: Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab
Depositing User: Mohammad Syahriel Ar
Date Deposited: 12 Oct 2017 08:33
Last Modified: 04 Jan 2018 03:08
URI: http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8314

Actions (login required)

View Item View Item