Mustar, Mustar (2014) إعداد المواد التعليمية لتعليم مهارة الكلام على اساس المواقف فى المرحلة الثاتوية: بحث تطويري بمعهد الإرشاد الاسلامي باتو جاوى الشرقية. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
12720087.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) |
Abstract
ABSTRAK
Penyusunan Materi Ajar merupakan unsur sangat penting dalam proses pembelajaran, materi ajar yang yang diajarkan sesuai dengan siswa akan membuat prosese pembelajaran sesuai dengan tujuan yang diinginkan, pendekatan berbasis situasional yang diterapkan dalam bahasa asing dengan pembiasaan siswa didialam kelas dan diluar kelas dan yang menyebabkan mereka selalu bersmangat sesuai tujuan yang diingginkan.
Penelitian ini bertujuan untuk menyusun buku ajar keterampilan berbicara berbasis situasional untuk di Ma’had Al-Irsyad Islamiyah Batu Jawa Timur.
Peneliti dalam penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif- kuantitatif. Adapun jenis penelitian ini adalah termasuk bagian dari penelitian “Research & Development.
Hasil dari penelitian ini adalah (1) Tersusunnya buku ajar bahasa arab untuk kemahiran berbicara berbasis situasional bagi santri di Ma’had Al-Irsyad Islamiyah Batu Jawa Timur. (2) Bahwa dengan buku ajar yang telah disusun, proses belajar mengajar memiliki efektifitas dan efisiensi di dalam kemahiran berbicara dan semangat dalam proses pembelajarannya pada jadwa t test 2,68<12,43. (3) karakteristik Buku: dinamakan tema-temanya: Shalat berjama’ah, Tempat Tinggal, dikmar mandi, dapur umum, sekolah, olahraga. Desain menggunakan Microsof word dengan gambar yang menari dan berwarna
ABSTRACT
Preparation of Teaching Materials is an extremely important element in the learning process, teaching materials which are taught in accordance with the students will make learning prosese accordance with desired goals, situational- based approach is applied in the teaching of foreign languages with habituation students in the classroom and outside the classroom will lead them always antusias accordance desired goals.
This study aimed to design speaking skills textbook based situational In Al-irsyad Islamic Boarding School Batu East Java.
This study uses qualitative-quantitative approach. The type of this research is part of the research and development.
The results of this study were (1) Establishment of the Arabic language textbook for speaking skills-based situational for students of Al-irsyad Islamic Boarding School Batu East Java. (2) the textbook has been prepared, the learning process has effectiveness and efficiency in the speaking skills and passion in the learning process on a schedule t test 2,68<12,43. (3) characteristics of the textbook: named by with the themes: prayers, dormitory,
bathroom, public kitchen, school, and sport. Textbook Design using Microsoft Word with interesting and colorful image.
Item Type: | Thesis (Masters) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Soleh, Syuhadak and Bakheet, Bakri Mohammed | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | إعداد المواد التعليمية; مهارة الكلام; اساس المواقف; Design of Materials Preparation; Arabic Speaking; Situational; Penyusunan Materi Ajar; Keterampilan Berbicara; Situasional | |||||||||
Departement: | Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab | |||||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | |||||||||
Date Deposited: | 09 Oct 2017 15:12 | |||||||||
Last Modified: | 29 Dec 2017 14:31 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8298 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |