Zulfikri, Zulfikri (2014) تطوير مادة تعليم المفردات على أساس قصة الحيوانات بمعهد الإرشاد الإسلامي باتو جاوى الشرقية. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
11720040.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (5MB) |
Abstract
ABSTRAK
Pengajaran kosa kata mempunyai peranan yang sangat penting untuk mengusai empat kemahiran dalam berbahasa,maka sekolah harus memperhatikan permasalahan yang ada dalam pembelajaran kosa kata dan mencari jalan keluar dari permasalahan tersebut, dan penulis mendapatkan santri ma’had al irsyad batu merasa kesulitan menguasai kosa kata dan belum adanya buku pengajaran kosa kata. Oleh karena itu peneliti ingin menuyusun bahan ajar kosa kata berbasis cerita fabel, karna cerita fabel mempunyai pengaruh yang besar dalam membentuk minat siswa dalam pembelajaran.
Hipotesa penelitian ini adalah: pengajaran kosa kata dengan bahan ajar berbasis cerita fabel layak dan efektif untuk pengajaran kosa kata untuk kelas VII SMP di Ma’had Al irsyad Batu, penelitian ini juga bertujuan menghasil produk berupa bahan ajar kosa kata berbasis cerita fabel.
Peneliti dalam penelitian ini menggunakan pendekatan Research & Development. Populasi penelitian ini adalah para siswa kelas tujuh SMP di Ma’had Al Irsyad Batu jawa timur, dan sample yang di ambil dalam penilitian ini adalah populasi itu juga yang berjumlah 02 siswa.
Hasil dari penelitian ini adalah (1) Tersusunnya buku ajar kosa kata berbasis cerita fabel untuk kelas VII SMP di M’had Al irsyad Batu Jawa Timur. (0) Bahwa dengan buku ajar yang telah disusun, proses belajar mengajar kosa kata memiliki efektifitas dan efisiensi di dalam mempelajari kosa kata dan semua itu dikuatkan dari hasil nilai yang didapatkan yaitu nilai t- test dalam kecakapan kosa kata 14, 200 dan ini lebih besar dari t- teble, dan nilai t- test dalam pemahaman penyusunan kalimat 9, 080 dan ini lebih besar dari t- teble.
ABSTRACT
Teaching vocabulary has a very important role to master the four skills in language, then the school should pay attention to existing problems in learning vocabulary and find a way out of these problems, and the authors get students college of Al irsyad Batu found it difficult to master the vocabulary and lack of vocabulary instruction book. Therefore, researchers wanted to compile teaching materials based vocabulary fable, because fables have great influence in shaping students' interest in learning.
The hypothesis of this study are: teaching vocabulary with fable-based teaching materials feasible and effective for teaching vocabulary in the junior class VII in college of Al irsyad Batu, this study also aims to produce products such as vocabulary teaching materials on the basis story of the animals.
Researchers in this study using the approach of Research & Development. The study population was the seventh-grade junior high school students in in college of Al irsyad Batu eastern Java, and samples were taken in this research is that the population also totaling 02 students.
The results of this study were (1) Establishment-based vocabulary textbook for class VII fable junior in college of Al irsyad Batu East Java. (0) That the textbook has been prepared, the learning process has a vocabulary of effectiveness and efficiency in learning vocabulary and all that corroborated the results obtained value is the value of t-test in vocabulary skills 14, 200 and the larger of t-teble, and the value of t-test in preparation sentence comprehension 9, 080 and is larger than t-teble.
Item Type: | Thesis (Masters) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Ainin, Mohammad and Hamid, Mohammad Abdul | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | تطوير مادة; المفردات; قصة الحيوانات; Development of Teaching Materials; Vocabulary; Story of the animals; Pengembangan Materi Ajar; Pengajaran kosa Kata; Kisah Fabel | |||||||||
Departement: | Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab | |||||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | |||||||||
Date Deposited: | 27 Sep 2017 16:00 | |||||||||
Last Modified: | 28 Dec 2017 11:18 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8213 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |