Wafiqurrahman, Naufal (2015) Penerapan algoritma A*(A-Star) untuk penentuan rute terpendek game Pramuka berbasis Android. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10650110.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Pendidikan kepramukaan adalah proses pendidikan yang praktis, di luar lingkungan sekolah dan di luar lingkungan keluarga yang dilakukan di alam terbuka dalam bentuk kegiatan yang menarik,menantang, menyenangkan, sehat, teratur dan terarah dengan menerapkan Prinsip Dasar kepramukaan dan Metode Kepramukaan, yang sasaran akhirnya adalah terbentuknya watak kepribadian dan akhlak mulia. Implementasi dari akhlak mulia dalam pramuka terdapat pada dasadharma pramuka. Dasadharma memuat pokok-pokok moral yang harus ditanamkan kepada anggota Pramuka agar mereka dapat berkembang menjadi manusia yang memiliki watak yang baik, berbudi tinggi, berakhlak mulia dan menjadi warga negara Republik Indonesia yang setia. Game pramuka ini adalah sebuah permainan yang menganut tipe permainan adventure yaitu sebuah game petualangan. Musuh yang datang selalu menggunakan lintasan jalur terpendek untuk mencapai player. Jika Non Player Character sudah mencapai posisi target maka permainan berakhir, player harus sebisa mungkin menghindari enemy yang akan menyerangnya. Ada beberapa metode untuk path finding. Salah satunya adalah A*(A-Star), metode ini diterapkan untuk kecerdasan Non Player Character dalam pencarian jalur terpendek. Pengujian dilakukan pada perangkat mobile dengan menggunakan platform Android.
ENGLISH:
Scouting Education is a process of practical education, outside the school and outside the family who performed in the open air in the form of activity that is interesting, challenging, fun, healthy, organized and directed by implementing the Basic Principles and Methods of Scouting. the ultimate goal is the creation of the character's personality and noble character. Implementation of noble character in there on dasadharma scout scouts. Dasadharma load moral points that must be imparted to scouts so that they can develop into a human who has a good character, virtuous, noble and become a citizen of the Republic of Indonesia are loyal. This scout game is a game that embraces type adventure game is an adventure game. Enemies who come always use the shortest path trajectory to reach the player. If the Non-Player Character has reached the target position, the game is over, the player should as much as possible to avoid enemy to be attacked. There are several methods for path finding. One is A * (A-Star), this method is applied to the intelligence of the Non-Player Character in a shortest path search. Tests performed on mobile devices using the Android platform.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Nurhayati, Hani and Kurniawan, Fachrul | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | Astar; Non Player Character; Pramuka; Path finding; Android; Astar; Non Player Character; Scout; Path finding; Android | |||||||||
Departement: | Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Informatika | |||||||||
Depositing User: | Imam Rohmanu | |||||||||
Date Deposited: | 13 Oct 2017 14:32 | |||||||||
Last Modified: | 13 Oct 2017 14:32 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8156 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |