Asy’ari, Hasyim (2013) إعداد المادة التعليمية لمهارة القرءة: بحث تطويري في إعداد المادة التعليمية لمهارة القراءة بمدرسة "دار الصلاح" الثنوية جمبير. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
11720011.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk menyusun buku ajar bagi siswa madrasah aliyah kelas dua jurusan IPS semester dua tahun ajaran 2013-2014 dalam rangka meningkatkan keterampilan membaca dengan memandang aspek-aspek yang dibutuhkan dan kemampuan siswa.
Prosedur penelitian yang digunakan dalam penilitian ini yakni eksperimen dengan desain penelitian Pretest dan Posttest. sedangkan pendekatan yang digunakan adalah pendekatan Kualitatif-kuantitatif. Adapun Jenis Penelitian ini adalah termasuk penelitian bagian dari penelitian “Research & Development”.
Prosedur penyusunan ini adalah 1. Penyusunan Materi ajar, 2. Koreksi para ahli, 3. Penerapan dan uji coba Materi dilapangan, 4. Penulisan hasil uji coba, dan 5. Revisi terakhir. Sedangkan alat pengumpul datanya adalah Observasi, wawancara, angket dan test.
Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa materi ajar yang telah disusun ini dapat membantu siswa dalam keterampilan membaca dan memahami teks berbahasa arab, dan oleh karena itu materi ajar ini merupakan materi yang efektif dan memberikan efek positif dalam keterampilan membaca siswa.
ABSTRACT
This research aimed to develop text books for Madrasah Aliya students in second class majoring in social studies, second semesterof the academic year 2013-2014 in order to improve their reading skills by looking ataspects of the students'needs and abilities.
The approach used inthis research is experimental with pretest and post test study design. Whereas the approach used is qualitative-quantitative and aims to find out the impact of teaching reading skills using educational material designed.
The preparation procedureis 1. Preparation of teaching materials, 2. Corrections experts, 3. Implementation and testing of materialsim the field, 4. Writingtest results, and 5. Last revision. While the data collection tool was observation, interviews, questionnaires and tests.
The results ofthis research indicate that teaching materials that have been developd to assist studentsin the skills of reading and understanding the Arabic language text, and this teaching materialis effective and have a positive effect on students' reading skills
Item Type: | Thesis (Masters) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Jauhar, Nasaruddin Idris and Ibrahim, Faisol Mahmoud Adam | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | إعداد; المادة التعليمية; مهارة القرءة; Development; Teaching Materials; Reading Skills; Penyusunan; Materi Ajar; Keterampilan Membaca | |||||||||
Departement: | Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab | |||||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | |||||||||
Date Deposited: | 15 Sep 2017 15:09 | |||||||||
Last Modified: | 29 Dec 2017 10:37 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8098 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |