استخدام وسيلة الكراكيز في ترقية قدرة الطلاب على مهارة الكلام: دراسة تجربية بالتطبيق على البرنامج الجاص لتعليم اللغة العربية جامعة مولانا مالك ابراهم مالانج

Ghozali, Ghozali (2012) استخدام وسيلة الكراكيز في ترقية قدرة الطلاب على مهارة الكلام: دراسة تجربية بالتطبيق على البرنامج الجاص لتعليم اللغة العربية جامعة مولانا مالك ابراهم مالانج. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.

[img]
Preview
Text (Fulltext)
10720044.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (5MB) | Preview

Abstract

ABSTRAK

Hasil observasi penulis di universitas, khususnya pada Program Khusus di Maulana Malik Ibrahim Malang, kegiatan belajara mengajar bahasa arab dalam peningkatan kemampuan berbicara terlihat kurang begitu kuat.

Para siswa kebanyak tidak begitu paham tentang pelajaran yang ada, kesulitan-kesulitan tersebut munkin saja terbentur dengan banyak permasalah, diantaranya adalah media yang kurang maksimal ataupun metode belajara yang kurang sesuai. Sehingga di dapatkan solusi untuk mengatasi semuanya

Dari hal di atas, maka penulis mencoba mengadakan penelitian eksperiment dengan menggunakan media wayang guna meningkatan kemampuan berbicara siswa, dan diharapkan agar setelah eksperiment tersebut dilakukan siswa dapat berbicara Bahasa Arab dengan baik

Penelitan ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode experimental

Adapun tujuan penelitian ini adalah 1) mengetahui prosedur penggunaan wayang dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa di PKPBA Universitas Maulana Malik Ibrahim Malang 2) mengetahui sejauh mana tingkat keefektifan penggunaan wayang dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa di PKPBA Universitas Maulana Malik Ibrahim Malang

Hasil Penelitian 1) langkah-langkah penggunaan wayang dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa di PKPBA Universitas Maulana Malik Ibrahim Malang 2) bahwa penggunaan wayang dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa di PKPBA Universitas Maulana Malik Ibrahim Malang efektif dilakukan

ABSTRACT

The result of researcher in PKPBA UIN Maliki Malang, That the students are weak in Arabic language, it will cause of media n the methodIslamic of Junior High school (MTs) Bina Islam Uses Some books for teaching Arabic language Such As :TerampilBerbahasa Arab and exercise book of Fasih Berbahasa Arab.
Meanwile, Both books give more priority target to upgrade the Reading Capable of Students and Also the Chapters explain materials Globaly and don’t detail.

Speaking skills was one of more important aims in study of a foreign language an seems to be a main goal that every teacher has to upgrade it. And it wouldn’t come true when they never prepare a good material and use a good method in their teaching activity.

Based on those statement, the researcher wish to use wayang to improve the student’s Arabic speaking skills and competency.

This research used quantitative approach and the type of this research was a kind of Research

The purposes of this research are: 1) how to know the step of using wayang media to improve speaking skill of Arabic language in PKPBA of UIN MALIKI Malang 2) the effectivenees using wayang media to improve speaking skill of Arabic language in PKPBA of UIN MALIKI Malang is good

The results of this research are: 1) the steps using wayang media to improve speaking skill of Arabic language in PKPBA of UIN MALIKI Malang
2) the experiment appointed that using using wayang media to improve speaking skill of Arabic language could improve the ability of students to speak Arabic.

Item Type: Thesis (Masters)
Supervisor: Mahmudi, Nurul Murtadho and Mahmud Adam Ibrohim, Faishol
Keywords: ; اللغة العربية; الكراكيز; مهارة الكلام; Arabic language; wayang; Speaking Skill; Bahasa Arab; wayang; KeterampilanBerbicara
Departement: Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab
Depositing User: Mohammad Syahriel Ar
Date Deposited: 12 Sep 2017 08:35
Last Modified: 12 Sep 2017 08:35
URI: http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/7979

Actions (login required)

View Item View Item