Driving simulation mengunakan metode pathfinding dengan studi kasus di kampus Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang

Hariri, Ahmad Fuad (2013) Driving simulation mengunakan metode pathfinding dengan studi kasus di kampus Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.

[img] Text (Fulltext)
09650013.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (3MB)

Abstract

INDONESIA:

Mengemudi merupakan aktifitas yang lumrah bagi kebanyakan orang. Namun aktifitas ini memiliki cukup masalah untuk di diselesaikan. Masalah ini terbentuk dari masyarakat, karena kebanyakan dari masyarakat tersebut tidak disiplin dalam mengemudikan kendaraan mereka.

Driving simulation merpakan sebuah simulasi yang mengambarkan kondisi sebenarnya dari lalu lintas kedalam suatu game. Game ini dibuat untuk membantu orang lain memahami disiplin. Khususnya di kampus Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang.

Game ini mengunakan Pathfinding sebagai metode didalam game. Pathfinding sendiri berfungsi sebagai navigasi untuk mengemudikan mobil di dalam NPC sistem. Peneliti mengunakan UDK untuk membangun game ini, karena UDK merupakan versi gratis dari unreal engine.

Selain menampilkan cara mengemudi. Penelitian ini juga mengangkat sisi agama dengan menambahkan doa-doa atau hal lain, yang diharapkan dapat meningkatkan disiplin pengguna, sehingga manfaat dari game ini bisa dirasakan.

ENGLISH:

Driving is habitual activity of many people. However, this activity has problems to be handled. In fact, the problems emerge from the society, because they are not discipline during driving.

Driving Simulation is a simulation which represents actual situation of traffic into kind of game. This game is invented to help people in conceiving discipline, especially in State Islamic University of Maulana Malik Ibrahim Malang.

This game uses pathfinding method in which its function is as the navigation for driving car in NPC system. In addition, UDK is used by the researcher to create this game, because UDK is free version from unreal engine.

Besides displaying how to drive, this study also raises the religious side by providing a prayers etc. which is expected to improve the discipline of this game users, so the benefits can be felt from it.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Supervisor: Nugroho, Fresy
Keywords: DrivingSimulation; Pathfinding; UDK; Driving Simulation; Pathfinding; UDK
Departement: Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Informatika
Depositing User: Imam Rohmanu
Date Deposited: 07 Aug 2017 11:16
Last Modified: 07 Aug 2017 11:16
URI: http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/7659

Actions (login required)

View Item View Item