Asmira, Mira (2024) Students’ perception of being English Private tutor on English performance of English Education Department Student at UIN Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
200107110038.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) |
Abstract
ABSTRACT
Learning by teaching as an English private tutor, a phenomenon that occurred in university's students that indirectly also affects their English performance in their class, therefore this research aims to investigate students’ perception of being English private tutor on English performance of English education department student at UIN Malang. Qualitative research methods, including questionnaires and interviews, were employed to gather data from students of third to seventh semesters. The findings revealed a significant positive correlation between private tutoring and enhanced English language proficiency. Participants reported improvements in speaking, grammar, vocabulary, pronunciation, reading, writing, and listening skills. The results suggest that private tutoring offers valuable opportunities for practical application, skill development, and increased self-confidence. These findings have implications for English education curricula and teaching practices, highlighting the potential benefits of integrating private tutoring experiences into higher education programs. Further research can be conducted to investigate the factors that influence the success of students as English private tutors.
ABSTRAK
Belajar sambil mengajar sebagai tutor privat bahasa Inggris, sebuah fenomena yang terjadi pada mahasiswa universitas yang secara tidak langsung juga mempengaruhi kinerja bahasa Inggris mereka di kelas, oleh karena itu penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki persepsi mahasiswa menjadi tutor privat bahasa Inggris terhadap kinerja bahasa Inggris mahasiswa jurusan pendidikan bahasa Inggris di UIN Malang. Metode penelitian kualitatif, termasuk kuesioner dan wawancara, digunakan untuk mengumpulkan data dari mahasiswa semester tiga hingga tujuh. Hasil penelitian menunjukkan korelasi positif yang signifikan antara tutoring privat dengan peningkatan kemampuan berbahasa Inggris. Peserta melaporkan peningkatan dalam berbicara, tata bahasa, kosakata, pelafalan, membaca, menulis, dan mendengarkan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa tutoring privat menawarkan peluang berharga untuk penerapan praktis, pengembangan keterampilan, dan peningkatan kepercayaan diri. Temuan-temuan ini memiliki implikasi bagi kurikulum pendidikan bahasa Inggris dan praktik pengajaran, menyoroti potensi manfaat dari mengintegrasikan pengalaman tutoring privat ke dalam program pendidikan tinggi. Penelitian lebih lanjut dapat dilakukan untuk menyelidiki faktor-faktor yang mempengaruhi keberhasilan mahasiswa sebagai tutor privat bahasa Inggris.
مستخلص البحث
إنَّ التَّعَلُّمَ بِالتَّدْرِيْسِ كَمُدَرِّسٍ خَاصٍّ لِلُّغَةِ الإِنجِلِيْزِيَّةِ، هِيَ ظَاهِرَةٌ حَدَثَتْ مُؤَخَّرًا فِيْ طُلَّابِ الْجَامِعَةِ، وَلَكِنَّهَا تُؤَثِّرُ بِشَكْلٍ مُبَاشِرٍ عَلَى أَدَاءِ اللُّغَةِ الإِنجِلِيْزِيَّةِ لَدَيْهِمْ فِيْ فُصُوْلِهِمِ الدَّرْسِيَّةِ. وَلِذَلِكَ، يَرْمِي هَذَا البَحْثُ إِلَى تَحْقِيْقِ إدْرَاكِ الطُّلَّابِ لِكَوْنِهِمْ مُدَرِّسِينَ خَاصِّينَ لِلُّغَةِ الإِنجِلِيْزِيَّةِ عَلَى أَدَاءِ اللُّغَةِ الإِنجِلِيْزِيَّةِ لِطُلَّابِ قِسْمِ تَعْلِيْمِ اللُّغَةِ الإِنجِلِيْزِيَّةِ فِيْ جَامِعَةِ إِنْدُونِيسِيَا إِسْلَامِيَّةِ مَالَانْغ. وَتَمَّ اسْتِخْدَامُ طُرُقِ بَحْثٍ كَيْفِيَّةٍ، بِمَا فِيْ ذَلِكَ اِسْتِمْرَاءَ اِسْتِفْسَارَاتٍ ومُقَابَلَاتٍ، لِجَمْعِ بَيَانَاتٍ مِنْ طُلَّابِ السَّمِسْتَرِ الثَّالِثِ إِلَى السَّابِعِ. وَكَشَفَتِ النَّتَائِجُ عَنْ تَعَاقُدٍ إِيْجَابِيٍّ كَبِيْرٍ بَيْنَ التَّدْرِيْسِ الْخَاصِّ وَتَحْسُنِ كَفَاءَةِ اللُّغَةِ الإِنجِلِيْزِيَّةِ. وَأَبْلَغَ الْمُشَارِكُونَ عَنِ اِسْتِحْسَانٍ فِيْ كَلاَمِهِمْ وَقَوَاعِدِ لُغَتِهِمْ وَمُفْرَدَاتِهِمْ وَنُطْقِهِمْ وَقِرَاءَتِهِمْ وَكِتَابَتِهِمْ وَاسْتِمَاعِهِمْ. تُؤَشِّرُ النَّتَائِجُ إِلَى أَنَّ التَّدْرِيْسَ الْخَاصَّ يَقْتَرِحُ فُرَصًا قِيْمَةً لِلتَّطْبِيْقِ الْعَمَلِيِّ وَتَطْوِيْرِ الْمَهَارَةِ وَزِيَادَةِ الثِّقَةِ بِالنَّفْسِ. لَهَذِهِ النَّتَائجُ تَأْثِيْرٌ عَلَى مَنْهَجِ تَعْلِيْمِ اللُّغَةِ الإِنجِلِيْزِيَّةِ ومُمارَسَاتِ التَّدْرِيْسِ، مُبَيِّنَةً الفَوَائِدَ الْمُحْتَمَلَةَ لِدَمْجِ تَجَارِبِ التَّدْرِيْسِ الْخَاصِّ فِيْ بَرَامِجِ التَّعْلِيْمِ الْعُلْيَا. يُمْكِنُ إِجْرَاءُ بَحْثٍ آخَرَ لِلتَّحْقِيْقِ فِيْ العَوَامِلِ الَّتِيْ تُؤَثِّرُ عَلَى نَجَاحِ الطُّلَّابِ كَمُدَرِّسِينَ خَاصِّينَ لِلُّغَةِ الإِنجِلِيْزِيَّةِ
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Supervisor: | Octaberlina, Like Raskova |
Keywords: | Students’ Perception; English Private Tutor; English Performance |
Subjects: | 13 EDUCATION > 1399 Other Education > 139999 Education not elsewhere classified |
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Tadris Bahasa Inggris |
Depositing User: | Mira Asmira |
Date Deposited: | 28 Nov 2024 13:58 |
Last Modified: | 28 Nov 2024 13:58 |
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/70388 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |