Mawardi, Debi Cholid (2016) Analisis positioning Genteng Gunung Mas pada pasar kompetitif: Studi kasus pada Genteng Gunung Mas Gandusari Trenggalek. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
09510068.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Dalam pasar kompetitif posisioning produk sangatlah penting konsumen dalam memilih produk tidak saja mempertimbangkan kualitas dari suatu produk namun juga image dari merek tersebut. Kualitas diperoleh setelah konsumen menggunakan produk tersebut dan merasakan manfaat dari produk tersebut atau rekomendasi dari orang-orang yang dipercaya, sedangkan image bias berasal dari berbagai macam faktor yang berkaitan dengan marketing, mulai dari iklan, word of mouth, layanan distribusi, serta layanan purna jual. Image dari suatu produkakan berpengaruh pada persepsi konsumen.
Dalam penelitian ini menggunakan jenis penelitian ini adalah kualitatif deskriptif, jenis dan pendekatan penelitian dipilih karena sesuai dengan permasalahan yang diteliti sehingga nantinya diharapkan mampu memberikan data yang relevan dan dapat dipercaya.
Hasil dari penelitian ini dalam implementasi produk genteng gunung mas ini cukup bagus dengan jenis genteng yang tergolong murah dan berkualitas ini dibuktikan dengan terjualnya produk yang mayoritas menguasai pasar di daerah Trenggalek.Dari aspek informasi produk dan promosi produk sudah bias tergolong pantas untuk diposisikan bias bersaing dalam pasar kompetitif sesuai dengan karakteristik pasar.Secara positioning dari aspek deferensiasi, keunggulan produk terhadap pesaing dan komunikasi terhadap pangsa pasar sudah mencakup semua kebutuhan konsumen sesuai dengan karakteristik pasar kompetitif dan mampu bersaing dengan para kompetitornya.
ENGLISH:
Products positioning in a competitive market is very important in choosing a product for consumers that is not only consider the quality of a product but also the image of the brand. The quality is obtained after the consumer to use the product and feel the benefits of the product or recommendations from people, while images can come from a variety of factors related to marketing, from advertising, word of mouth, distribution services, as well as after-sales service , Image of a product will affect consumer perception.
In this study used qualitative descriptive, types and research approaches chosen because it was according with the problems studied so hopefully will be able to provide data that was relevant and reliable.
The results of this study in implementation of tile of Gunung Mas product was quite nice with the type of tile that was relatively cheap and the quality was evidenced by the majority of unsold products that dominated the market in the area of Psychology. From the aspects of product information and promotional products can already be classified as inappropriate to be positioned to compete in a competitive market in accordance with the characteristics of the market. By positioning of differentiation aspects, advantage against competitors and communications products to the market share already covered all the needs of consumers in accordance with the characteristics of a competitive market and it was able to compete with the competitors.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Rahayu, Yayuk Sri | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Posisioning; Pasar Kompetitif; Positioning; Competitive Market | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Imam Rohmanu | ||||||
Date Deposited: | 05 Jun 2017 16:16 | ||||||
Last Modified: | 05 Jun 2017 16:16 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/6950 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |