تنمية مهارة الكلام باستخدام أفلام الفيديو: باتطبيق على مدرسة "مدينة العلوم" الثنوية الإسلامية للخيرات دولو بسنجى سولاويسى الوسطى

Fuad, Ihsanul (2011) تنمية مهارة الكلام باستخدام أفلام الفيديو: باتطبيق على مدرسة "مدينة العلوم" الثنوية الإسلامية للخيرات دولو بسنجى سولاويسى الوسطى. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.

[img]
Preview
Text (Fulltext)
09720033.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (8MB) | Preview

Abstract

ABSTRAK

Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah: (1) Bagaimana hasil penggunaan media Film Video dalam meningkatkan kemahiran berbicara Bahasa Arab pada siswa kelas II MA Alkhairaat “Madinatul Ilmi” Dolo? (2) Sejauh mana keefektifan penggunaan media Film Video dalam meningkatkan kemahiran berbicara Bahasa Arab pada siswa kelas II MA Alkhairaat “Madinatul Ilmi” Dolo?

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hasil penggunaan Film Video dan untuk mengetahui seberapa efektif penggunaannya dalam mengembangkan kemahiran berbicara pada siswa kelas II MA Alkhairaat “Madinatul Ilmi” Dolo.

Penelitian ini menggunakan prosedur eksperimen dimana peneliti mendesain Pre-Test dan Post-Test terhadap dua kelompok (Eksperimen dan Kontrol). Populasi penelitian ini adalah para siswa kelas dua, dan sampel yang diambil dalam penelitian ini adalah 40 siswa.

Dan hasil dari penelitian ini adalah: (1) kemampuan berbicara siswa pada kelompok eksperimen sangat baik, dengan hasil rata-rata 86; (2) kemampuan menyimak siswa pada kelompok kontrol cukup, dengan hasil rata-rata adalah
69.65; dan (3) tingkat efektifitas penggunaan Film Video dalam pengajaran bahasa Arab untuk mengembangkan kemahiran berbicara adalah mencapai nilai t-
hitung (8.42) yang lebih besar daripada nilai t-tabel pada tingkat 0,05 (2,02) dan pada tingkat 0,01 (2,70). Hal ini menunjukkan bahwa penggunaan Film Video dalam pengajaran bahasa Arab untuk mengembangkan kemahiran berbicara adalah efektif.

ABSTRACT

The research questions were: (1) How did the results of applying the Video Film in increasing the Speaking skill of the second year students of Islmic Senior High School of Alkhairaat “Madinatul Ilmi” Dolo? and (2) How effective was the use of Video Film in increasing the Speaking skill of the second year students of Islamic Senior High School of Alkhairaat “Madinatul Ilmi” Dolo?

This research aimed at knowing the results of the use of Video Films and finding out the effectiveness of the Video Films in increasing the Speaking skill of the second year students of Islamic Senior High School of Alkhairaat “Madinatul Ilmi” Dolo.

This research used an experimental research design which involved both experimental and control groups. The number of the research sample was 40 students. Both groups were given pre-test and post-test.

The results of this research was obtained as follows: (1) the students’ Speaking achievement in the experimental group was very good - the average result was 86; (2) the students’ Speaking achievement in the control group was sufficient - the average result was 69.65; and (3) the level of the effectiveness of the Video Films in teaching Arabic language to increase the Speaking skill reached the degree of the t-test value (8.42). It was greater than the t-table value at the level of 0.05 (2.02) and at the level 0.01 (2.70). This indicates that the use of a Video Film in teaching Arabic language to increase the Speaking skill was effective.

Item Type: Thesis (Masters)
Supervisor: Afifuddin Dimyathi, Muhammad and Mohamed Bakheet, Bakry
Keywords: مهارة الكلام; أفلام الفيديو; Kemahiran Berbicara; Film Video; Speaking Skill; Video Film
Departement: Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab
Depositing User: Mohammad Syahriel Ar
Date Deposited: 01 Jun 2017 07:46
Last Modified: 01 Jun 2017 07:46
URI: http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/6939

Actions (login required)

View Item View Item