Implementasi algoritma genetika untuk nilai kekuatan NPC pada game “Fun English”

Mahardhika, Ginanjar Galang (2017) Implementasi algoritma genetika untuk nilai kekuatan NPC pada game “Fun English”. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.

[img]
Preview
Text (Fulltext)
12650044.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB) | Preview

Abstract

INDONESIA:

Bahasa inggris merupakan bahasa internasional dimana kita dituntut untuk menggunakannya ketika berkomunikasi dengan negara lain. Pembelajaran bahasa inggris tentu sangat dibutuhkan mengingat peringkat indonesia dalam kecakapan ber bahasa inggris tidak begitu baik dibandingkan negara tetangga. Pada masa sekarang ini model-model pembelajaran telah berkembang pesat, salah satunya adalah model pembelajaran di dalam game.

Game merupakan salah satu sarana untuk pembelajaran dimana dengan menggunakan media game akan menjadikan pembelajaran lebih menarik, dikarenakan terdapat konten-konten yang unik pada setiap game untuk mendukung iklim belajar.

Penelitian ini menjelaskan bagaimana merancang metode Algoritma Genetika dalam NPC pada suatu game dan juga menjelaskan bagaimana membangun survivale game yang bernuansa edukasi. Fun english adalah permainan edukasi berjenis survival berbasis desktop yang dibangun dengan memanfaatkan Unity 3D. Dimana pemain dituntut untuk bertahan dari serangan-serangan musuh dan menjawab soal ketika mengambil item heal.

Implementasi kecerdasan buatan pada penelitian ini diterapkan pada NPC dengan memanfaatkan Algoritma Genetika. Algoritma Genetika digunakan sebagai pembangkit nilai kekuatan NPC. Penelitian ini difokuskan pada platform desktop.

ENGLISH:

People often talk about English as a global language or lingua franca. With more than 350 million people around the world speaking English as a first language and more than 430 million speaking it as a second language, there are English speakers in most countries around the world. According to English Proficiency Index for Companies (EF EPI-c), Indonesia skill in english is ranked 32 of 72 countries under Malaysia, the Philippines, and Vietnam.

In order to improve English language skills we must provide an interesting way to learn English. Game is one of the entertainment media are widely popular. Unique content is one of the attractions to be able to support the learning. This paper describes how to design the evolution of NPCs power in a game and also explains how to build educational survival game. Fun English is educational adventure game based desktop that is built by using Unity3D. Player have to survive through enemy wave to gain more score.

Implementation of artificial intelligence in this study applied to the NPC by utilizing the Genetic Algorithm(GA). GA is used as a method of generating NPC power. This study focused on desktop platforms.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Supervisor: Nurhayati, Hani and Nugroho, Fresy
Keywords: NPC; Permainan; Algoritma Genetika; NPC; Game; Genetic Algorithm
Departement: Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Informatika
Depositing User: Imam Rohmanu
Date Deposited: 26 Apr 2017 09:10
Last Modified: 26 Apr 2017 09:10
URI: http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/6525

Actions (login required)

View Item View Item