Fatih, Kharisma Muhammad (2016) Implementasi bauran pemasaran tanah kavling pada PT. Properti Syariah Indonesia Cabang Kota Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
12510202.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Tanah merupakan kebutuhan sandang dari manusia yakni sebagai tempat tinggal. Seiring berkembangnya zaman, tanah juga dapat dimanfaatkan untuk usaha maupun investasi. Penjualan tanah merupakan cara yang digunakan oleh penjual dan pembeli, dimana penjual atau pemilik tanah memiliki motif ekonomi untuk mendapatkan keuntungan dan pembeli difasilitasi untuk mencari lahan yang diinginkan. adanya Perseroan Terbatas (PT) Properti Syariah Indonesia (PSI) sangat membantu pembeli untuk menggunakan jasa dari PT. tersebut. Sehingga untuk mendapatkan tanah tidak lagi sulit. Melihat hal seperti ini, perusahaan harus jeli dalam menerapkan bauran pemasaran untuk masa depan perusahaan, karena bauran pemasaran adalah penyambung unsur dari proses pemasaran.
Tujuan penelitian ini untuk mengetahui implementasi dan implikasi dari penjualan tanah kavling di PT. PSI cabang Malang. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif, menggunakan pendekatan kasus yang terjadi di PT. PSI cabang Malang. Pengumpulan data diperoleh dari wawancara langsung dan observasi lapangan, serta menguraikan. Sedangkan dalam analisis data peneliti menggunakan Editing, Classifying, Verifying, Analysing, Concluding.
Dari hasil penelitian menunjukkan bahwa ada penerapan bauran pemasaran pada penjualan tanah kavling, namun pada unsur distribusi dan bukti fisik belum dilakukan dengan maksimal. Sementara itu dampak yang didapat perusahaan seperti permintaan meningkat dan adanya perluasan lahan.
ENGLISH:
Land is necessary of the human being as a dwelling. Along period development, the land can also be used for business or investment. Sale of land is a way that is used by the seller and the buyer, seller or owner of the land has the economic motive in profit and buyers are facilitated to search for the desired land, the Limited Liability Company Property Syariah Indonesia (PSI) is helping the buyer to use the services of Liability Company. So, in getting the land is no longer difficult. Seeing things like this, companies must be cautious in applying the marketing mix for the future of the company, as the marketing mix is the connective element of the marketing process.
The purpose of this study was to determine the implementation and implications of the sale of land plots in Liability company PSI Malang branch. This study used a qualitative method with descriptive approach, using the approach to cases that occurred in Liability Company PSI Malang branch. The collection of data obtained from interviews and field observations, as well as outlines. While the researchers used data analysis Editing, Classifying, Verifying, Analysing, Concluding.
The results showed that there were implementation of marketing mix on the sale of land plots, but the distribution of elements and physical evidence has not been carried out to the maximum. While the impact of acquired companies as demand increases and the extension of the land.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Hasan, Irmayanti | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Implementasi; Bauran Pemasaran; Tanah Kavling; Implementation; Marketing Mix; Lot Land | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Imam Rohmanu | ||||||
Date Deposited: | 24 Mar 2017 11:21 | ||||||
Last Modified: | 24 Mar 2017 11:21 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/5915 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |