Polpoke, Mardiyah (2004) Pengaruh MLM (Multi-Level-Marketing) HD (High Desert) terhadap kepercayaan diri mahasiswa selaku Distributor HD. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
00410033.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
ABSTRAK
Mahasiswa sangat perlu ditanamkan dalam dirinya masing-masing sikap percaya diri karena itu adalah separuh dari keberhasilan dalam semua hal, terutama dalam dunia bisnis. Apabila mahasiswa yang mempunyai kepercayaan yang rendah maka selamanya akan selalu tergantung pada orang lain, sehingga hal ini tidak akan membentuk sebuah kemajuan dalam diri individu melainkan hanya dalam posisi diam di tempat karena tidak maju dan tidak mundur.
Multi Level Marketing-HD adalah memindahkan suatu produk atau jasa dari si pembeli kepada konsumen yang bergerak dibidang perlebahan. Dengan aktifnya mengikuti acara-acara yang ada dalam High Desert maka kepercayaan diri oleh distributor-distributor akan semakin yakin pada dirinya sendiri. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh antara Multi Level Marketing-HD terhadap kepercayaan diri distributor HD.
Sampel penelitian sebanyak 51 orang, sedangkan metode yang digunakan adalah angket. Adapun uji statistik yang digunakan untuk menetapkan validitas butir item adalah rumus Product Moment. Sedangkan reliabilitas di uji dengan rumus Alpha Cronbach dengan bantuan komputer SPS Sutrisno Hadi dan Seno Pamardiyanto, 1996, UGM, Yogyakarta.
Dari analisa data hasil penelitian ini diketahui bahwa tingkat Multi Level Marketing-HD yang diikuti oleh distributor HD dari 51 responden, tinggi Multi Level Marketing-HD sebanyak 37.25 %, sedang 29.42 %, dan rendah 33.33 %. Untuk kepercayaan diri tinggi 37.25 %, sedang 68.63 %, dan 13.72 % memiliki kepercayaan yang rendah. Berdasarkan hasil analisis regresi (F : 98.695 : p - 0.000) atau Fhil (98.695) > Ftab 5% (4,04) dan sumbangan efektif (SE) 66.8 % yang artinya bahwa terdapat pengaruh yang positif antara Multi Level Marketing (MLM) High Desert (HD) terhadap kepercayaan diri mahasiswa selaku distributor HD.
ABSTRACT
Student very requires to be inculcated in their self-confidences, therefore, is half of the efficacy in all matter, especially in the world of business. If student having low belief hence forever will always depend on others, so that this matter will not form a progress in individual but only in position kept quiet in place because do not go forward and do not retreat.
Multi Level Marketing-HD is removing a product or service from the buyer to peripatetic consumer in bee area. Activity, its follows the train staying in High Desert hence self-confidence by distributor will progressively assure to their self. This research aimed to know the influence between training of Multi level Marketing-HD to self-confidence of distributor HD.
Sample Research as much 5 ا people, while method used by equate. As for test statistic used to specify the validity of item is formula of Product Moment, while reliabilities in test with the formula of Alpha Cronbach constructively computer of SPS Sutrisno Hadi and Seno Pamardiyanto, 1996, UGM, Yogyakarta.
As the result, from data analysis is known that the level of Multi Level Marketing-HD followed by distributor-HD from 51 people. High multi level as much 37.25 %, medium 29.42%, and lower 33.33 %. For the high of self-confidence 37.25 %, medium 68.63 %, and 13.72 % owning low belief. Pursuant to result analyze the regress (F 0.000 ٥ 98.695 ي) or Fhii (98.695) > Fh 5% (4, 04) and effective contribution (SE) = 66.8 ٠/٥ what its meaning that there are influence which are positive between Multi Level Marketing High Desert to student’s self-confidence as distributor HD.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Supervisor: | Ardani, Tristiadi Ardi |
Keywords: | Multi Level Marketing-HD; Kepercayaan Diri Multi Level Marketing-HD; Self-Confidence |
Departement: | Fakultas Psikologi > Jurusan Psikologi |
Depositing User: | Moch. Nanda Indra Lexmana |
Date Deposited: | 25 Oct 2023 13:45 |
Last Modified: | 25 Oct 2023 13:45 |
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/57087 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |