Mirza M., Muhammad (2016) Game edukasi peristiwa heroik setelah Proklamasi menggunakan Metode Boids. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
11650045.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Game atau Permainan adalah sebuah hiburan ‘sepanjang masa’ yang bisa dikatakan tak akan lekang oleh waktu. Game biasa di peruntukkan untuk hiburan yang menyenangkan seperti jenis game fighting, petualangan , casual game tetapi terkadang juga game ditujukan untuk edukasi, bahkan simulasi strategi. Karena sebenarnya game juga penting untuk mengasah perkembangan otak, meningkatkan konsentrasi, dan melatih dalam memecahkan masalah dengan tepat dan cepat. Oleh sebab itu game bisa di nikmati oleh semua kalangan baik anak-anak kecil, dewasa bahkan yang sudah tua.
Game edukasi bisa disebut sebagai jenis permainan yang memiliki strategi dalam menyelesaikan misi - misinya. Pada penelitian kali ini, peneliti merancang sebuah game untuk pembelajaran sejarah kemerdekaan yaitu peristiwa heroik yang dilakukan para pejuang untuk mempertakahankan kemerdekaan yang ada pada pelajaran sejarah di tingkat sekolah Dasar hingga Sekolah Menengah Atas. Game Edukasi Peristiwa Heroik Setelah Proklamasi ini dirancang berbasis dekstop. Player di tuntut untuk menyelesaikan misi – misi pada setiap peristiwa, dan game ini dirancang sedemikian rupa mirip pada saat peristiwa yang sebenarnya. Saat ini terdapat beberapa metode pembentukan formasi salah satunya adalah Algoritma Boids.
Pada penelitian ini, Boids akan diterapkan sebagai metode pembentukan formasi sehingga NPC dapat membentuk sebuah formasi yang sudah di tentukan.. Pengujian dilakukan pada perangkat dekstop.
ENGLISH:
Game is a kind of ‘long period’ entertainment which will be everlasting thing. Usually some genres of game will be not only entertaining such as fighting game, adventure game, casual game, but also educating even simulating of strategy. It is because that a game has a role to stimulate the brain growth, increase the concentration, and train children in a process of problem solving appropiately. Thus, a game can be used by everyone in all circles including children, youth and oldster.
Educational game is one of genre which has strategy in completing its missions. In this research, the researcher designs a game that is useful to the Book of Independence Learning, exactly the heroic incident done by the heroes figure to defend the independence that are in the material in the subject of history in Elementary until Junior High School. The player in the Educational Game of Heroic Incident After Proclamation is designed as a base of dekstop. Player is demanded to complete missions in every incident, then this game is designed as same as the real incident. Today, there are several formation arrangement methods that one of them is Boids of Algorithm.
In this research, Boids will be applied as the formation arrangement methods. So, NPC can arrange a certain formation. The calibration is done in the dekstop.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Kurniawan, Fachrul and Nugroho, Fresy | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | Boids; Frist Person Shooter (FPS); Game; Game Edukasi; Peristiwa; Perjuangan; Educational Game; Incident; Fight | |||||||||
Departement: | Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Informatika | |||||||||
Depositing User: | Indar Erdiana | |||||||||
Date Deposited: | 06 Dec 2016 15:13 | |||||||||
Last Modified: | 03 Jan 2018 10:09 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/5291 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |