Fauziah, Fais (2021) Persuasive strategies on skincare advertisements. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
17320133.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) | Preview |
Abstract
ENGLISH:
Advertisement is a message which is designed to persuade consumers to buy goods or services. Product advertising cannot be separated from the role of language as the intermediary between advertisers and consumers. In the context of advertising, the conveyed information contains persuasive language. Therefore this research aimed to investigate the persuasive strategies used in Indonesian skincare advertisements as this rapid growth of market in Indonesia. The object of this research was the product description text taken from seven local skincare brands. The data were taken based on the best-selling category. The researcher chose two best-selling products from each brand taken from their official websites. The data were analyzed descriptively based on Keraf's (2004) theory of persuasive strategy. Furthermore, the researchers found four types from seven types of persuasive strategies that the advertisers use to persuade their readers to buy their products. The four strategies were rationalization, identification, suggestion, and conformity. Rationalization was the most frequently used technique. Meanwhile, the researcher found no use of projection, compensation, or displacement in the descriptions of the fourteen skincare products.
INDONESIA:
Iklan adalah pesan yang dirancang untuk membujuk konsumen untuk membeli barang atau jasa. Iklan produk tidak bisa lepas dari peran bahasa sebagai perantara antara pengiklan dan konsumen. Dalam konteks periklanan, informasi yang disampaikan mengandung bahasa persuasif. Oleh karena itu, penelitian ini meneliti tentang strategi persuasif yang digunakan dalam iklan skincare yang berasal dari Indonesia. Objek penelitiannya adalah teks deskripsi produk yang diambil dari tujuh merk skincare lokal. Data produk diambil berdasarkan tingkat penjualannya. Peneliti memilih dua produk terlaris dari setiap merk yang diambil dari masing-masing website resminya. Data dianalisis secara deskriptif berdasarkan teori Keraf (2004) tentang teknik persuasi. Peneliti menemukan empat dari tujuh jenis strategi persuasif yang digunakan pengiklan untuk membujuk pembacanya supaya membeli produknya. Keempat strategi tersebut adalah rasionalisasi, sebagai teknik yang paling sering digunakan, identifikasi, sugesti, dan konformitas. Sementara itu, peneliti tidak menemukan penggunaan proyeksi, kompensasi, atau perpindahan di dalam deskripsi empat belas produk skincare.
ARABIC:
ذثحثث ُثزٍ الذساسثثح فثٖ االسثثرشاذ٘ج٘اخ الوقٌعثح الوسثثرخذهح فثٖ إعالًثثاخ العٌاٗثح تالثشثثشج ال ثادسج هثثي إًذًّ٘س٘ا. ُذف الثحث ُْ ًص ّصف الوٌرج هأخْر هي سثع هاسكاخ هحل٘ثح للعٌاٗثح تالثشثشج. ٗثرن أخثز ت٘اًثاخ الوٌثرج ًء علٔ هسرْٓ الوث٘عاخ. اخراس الثاحثْى الوٌرج٘ي األكثش هث٘عًثا هثي كثال عالهثح ذجاسٗثح هثأخْرٗي هثي هْا تٌا قثع الْٗثة ًء علثٔ ًاشٗثح كثشاف الشسو٘ح الخاصح تِثن. ذثن ذحل٘ثال الث٘اًثاخ ّصثبً٘ا تٌثا 0222( فثٖ ذقٌ٘ثاخ اإلقٌثاو. ّجثذ الثاحثث أستعثح هثي أصثال سثثعح أًثْاو هثي االسثرشاذ٘ج٘اخ الوقٌعثح الرثٖ ٗسثرخذهِا الوعلٌثْى إلقٌثاو قثشا ِن تشثشاء هٌرجثاذِن. ًه االسرشاذ٘ج٘اخ األستع ُٖ الرشش٘ذ ، تاعرثاسُ ا ، ّالرعشٗف ، ّاالقرشاح ، ّالرْافق. ّفٖ الْقد ا الرقٌ٘ح األكثش اسرخذا ًبسَ ، لن ٗجذ الثاحثْى اسرخذام اإلسقاط أّ الرعْٗض أّ اإلصاحح فٖ أّصاف هٌرجاخ العٌاٗح تالثششج األستعح عشش
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Supervisor: | Santi, Vita Nur |
Keywords: | Persuasive strategies; Advertisement; Product description; Skincare; Strategi Persuasif; Iklan; Deskripsi produk; إسرشاذ٘ج٘ح هقٌعح ; إعالى ; ّصف الوٌرج ; العٌاٗح تالثششج |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200408 Linguistic Structures (incl. Grammar, Phonology, Lexicon, Semantics) > 20040899 Linguistic Structures not elsewhere classified |
Departement: | Fakultas Humaniora > Jurusan Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | Fais Fauziah |
Date Deposited: | 24 Jul 2023 10:39 |
Last Modified: | 24 Jul 2023 10:39 |
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/52247 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |