Tuhfaturrusuli, Tuhfaturrusuli (2011) Monitoring perkembangan prestasi Ta’lim Al Qur’an Mahasantri Ma’had Sunan Ampel Al-‘Ali Malang menggunakan Metode Fuzzy C-Means. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
05550064.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (12MB) | Request a copy |
Abstract
ABSTRAK
Salah satu upaya untuk meningkatkan kompetensi akademik Mahasantri, Ma’had Sunan Ampel Al-‘Ali Malang memiliki program ta’lim Al Qur’an yang diselenggarakan dua kali dalam sepekan. Ta’lim Al Qur’an ini dibagi menjadi beberapa kelas sesuai dengan hasil placement test yang telah dilakukan di awal masuk Ma’had Sunan Ampel Al-’Ali Malang. Untuk mempermudah tim pengelola ta’lim Al Qur’an dalam mengetahui perkembangan prestasi ta’lim Al Qur’an Mahasantri ini, maka diperlukan suatu aplikasi yang dapat digunakan untuk memonitoring perkembangan prestasi ta’lim Al Qur’an Mahasantri secara berkesinambungan, dimana hasil dari monitoring tersebut dapat digunakan sebagai rekomendasi untuk penempatan kelas ta’lim pada semester berikutnya.
Berdasarkan latar belakang tersebut, penelitian ini bertujuan untuk membangun aplikasi yang dapat digunakan untuk memonitoring perkembangan prestasi ta’lim Al Qur’an Mahasantri Ma’had Sunan Ampel Al-‘Ali Malang.
Aplikasi ini diharapkan dapat membantu tim pengelola ta’lim Ma’had Sunan Ampel Al-‘Ali Malang untuk memonitoring perkembangan prestasi ta’lim Al Qur’an Mahasantri Ma’had Sunan Ampel Al-‘Ali Malang. Pembuatan aplikasi ini menggunakan bahasa pemrograman PHP dan MySQL sebagai basis data. Adapun metode yang digunakan dalam pengembangan aplikasi ini adalah fuzzy c- means, yaitu suatu teknik pengclusteran data yang mana keberadaan tiap-tiap titik data dalam cluster ditentukan oleh derajat keanggotaan.
ABSTRACT
One effort to improve academic competence students, Sunan Ampel Al Aly Islamic Boarding School of Malang has a program Qur’an study groups held two times a week. Qur’an study groups is divided into several classes according to the results of placement test has been done in the early entry of Sunan Ampel Al Aly Islamic Boarding School of Malang. To simplify the management team in the Qur’an study groups know the development achievements of this student Qur’an study groups, we need an application that can be used to monitor the development of achievement student Qur’an study groups on an ongoing basis, which results from monitoring can be used as a recommendation for placement Qur’an study groups class next semester.
Based on this background, this research aims to build applications that can be used to monitor the development achievements of the Qur’an study groups students of Sunan Ampel Al Aly Islamic Boarding School of Malang.
This application is expected to help the team manager study groups Sunan Ampel Al Aly Islamic Boarding School of Malang to monitor progress of achievement Qur’an study groups students of Sunan Ampel Al Aly Islamic Boarding School of Malang. Making these applications using the PHP programming language and MySQL as database. The methods used in the development of this application is the fuzzy c-means, which is a technique in which the existence of data cluster each data point in the cluster is determined by the degree of membership.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Yaqin, M. Ainul and Barizi, Ahmad | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | Monitoring; Ta’lim Al Qur’an; Fuzzy C-Means Monitoring; Qur’an Study Groups; Fuzzy C-Means | |||||||||
Departement: | Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Informatika | |||||||||
Depositing User: | Moch. Nanda Indra Lexmana | |||||||||
Date Deposited: | 16 May 2023 13:28 | |||||||||
Last Modified: | 16 May 2023 13:28 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/50022 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |