Al-fath, Raga Bhirhatihin (2010) Intelligent Internet Marketing untuk membantu Konsumen dalam pemilihan Handphone menggunakan Fuzzy Database Model Tahani. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
06550066.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Request a copy |
Abstract
ABSTRAK
Dimensi Cell adalah sebuah agen yang bergerak di bidang bisnis penjualan handphone, membutuhkan peningkatan jasa layanan kepada konsumen, terutama dalam hal pemberian rekomendasi handphone yang sesuai dengan kebutuhan dan harapan konsumen. Terdapat permasalahan dalam proses pemberian rekomendasi ini, yang terjadi karena banyaknya variasi handphone berdasarkan spesifikasi dan harga, sedangkan pelanggan, pada umumnya, kurang dapat memberikan spesifikasi yang jelas terhadap kebutuhan dan harapannya.
Untuk memecahkan permasalahan tersebut maka diterapkan system basis data fuzzy model tahani untuk membantu pemberian rekomendasi handphone kepada konsumen, dengan fitur sistem informasi yang dapat menangani bahasa alami manusia yang tidak presisi atau tidak pasti, relative, dan kualitatif.
Berdasarkan hasil uji coba, dapat diketahui bahwa sistem layak guna untuk dapat membantu bagian penjualan dalam memberikan rekomendasi pada konsumen yang sesuai dengan kebutuhan harapannya.
ABSTRACT
Dimension Cell is an agent who is engaged in mobile phone sales business, requiring increased services to consumers, especially in terms of providing recommendations consistent with the needs of mobile phones and consumer expectations. There are problems in the process of granting these recommendations, which occurs because of the many variations of mobile phones based on the specifications and prices, while customers, in general, less able to provide a clear specification of the needs and expectations.
To solve the problems it is applied to model the fuzzy database system model tahani to assist the provision of recommendations mobile phones to consumers, with features that can handle the information system of human natural language is not precise or uncertain, a relative, and qualitative.
Based on trial results, it is known that the system is feasible in order to be able to assist the sales department in providing appropriate recommendations on the needs of the consumer expectations.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Fatchurrochman, Fatchurrochman and Nashichuddin, Achmad | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | Rekomendasi Handphone; Fuzzy Database Model Tahani Recommendation Mobile Phones; Fuzzy Model Database Tahani | |||||||||
Departement: | Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Informatika | |||||||||
Depositing User: | Moch. Nanda Indra Lexmana | |||||||||
Date Deposited: | 12 May 2023 13:21 | |||||||||
Last Modified: | 12 May 2023 13:21 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/49956 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |