Istihlaliyah, Istihlaliyah (2012) Flouting of Metaphorical Expressions found in Advertisements on www.adsoftheworld.com Advertising Site. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
![]() |
Text (Full text)
08320075.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Request a copy |
Abstract
ABSTRACT
In communication, speakers and hearers share a cooperative principle. It is the four maxims which must be obeyed to get smooth communication. Speaker might fail to observe a maxim when communicating. The failure of observing a maxim in a communication is often referred to as “breaking maxim” or “flouting maxim”. In certain situation people want a certain way to say something such as what occured in advertising. In advertisements metaphorical expressions are used intentionally with the purpose to persuade the consumers.
This study is conducted to explore the flouting of metaphorical expressions on www.adsoftheworld.com advertising site. First is to identify the kinds of flouting maxims which are found in metaphorical expressions. Second is to describe how the metaphorical expressions are flouted in advertisements context. The researcher used descriptive qualitative research method because the researcher analyze and discusses the sentences which perform flouting maxims by describing the data descriptively. In the analysis the researcher used an interpreting theory to get the meaning of the text. The researcher uses Grice’s theory in analyzing flouting of metaphorical expressions in the site.
The researcher concluded that all metaphorical expressions found were flouting the maxim of quality because metaphors always produce false information because it compares two different things. The maxim of quality is flouted when the advertiser compares one thing to another not synonimious thing with presenting word which does not reflect the real meaning to show a similarity. The metaphorical expressions use the word not in the real condition but uses what is literally different from what is implied to show a similar sense. The metaphorical expressions found in the advertisements on www.adsoftheworld.com advertising site are not always showing a comparison in one sentence. The comparison is sometimes showed in the other sentence within an advertisement. In advertisements metaphorical expression is used to make interesting communication.
The researcher suggests that the findings of this study are being additional references for those who are studying discourse especially in helping them to understand about flouting Grice’s maxim of metaphorical expressions. Based on the reason that some of the metaphorical expressions found in the advertisements were showed indirectly, the researcher recommends to the next researchers to do research on the other areas which shows metaphor directly.
ABSTRAK
Dalam komunikasi, pembicara dan pendengar berbagi prinsip kerja sama. Yaitu empat kaidah berkomunikasi yang harus dipatuhi agar komunikasi berjalan dengan lancar. Dalam berkomunikasi seorang pembaca bisa saja tidak mematuhi kaidah berkomunikasi. Kegagalan mematuhi kaidah dalam komunikasi sering disebut sebagai "pelanggaran kaidah berkomunikasi". Dalam situasi tertentu orang ingin cara tertentu untuk mengatakan sesuatu seperti yang digunakan dalam iklan. Dalam iklan ekspresi metafora sengaja digunakan dengan tujuan untuk membujuk konsumen.
Penelitian ini dilakukan untuk mengeksplorasi pelanggaran dalam ekspresi metafora dalam situs iklan di www.adsoftheworld.com. Pertama adalah untuk mengidentifikasi jenis pelanggaran kaidah yang ditemukan dalam metafora. Kedua adalah untuk mendeskripsikan bagaimana ekspresi metafora dilanggar dalam konteks iklan. Peneliti menggunakan metode penelitian deskriptif kualitatif karena peneliti menganalisis dan membahas kalimat yang melakukan pelanggaran kaidah dengan menjelaskan data yang ditemukan secara deskriptif. Dalam analisisnya peneliti menggunakan teori interpretasi untuk menemukan arti dari teks tersebut. Peneliti menggunakan teori Grice dalam menganalisis pelanggaran kaidah ekspresi metafora yang ditemukan di situs periklanan.
Peneliti menyimpulkan bahwa semua ekspresi metafora melanggar kaidah kualitas karena metafora selalu memberikan informasi yang salah karena membandingkan dua hal yang berbeda. Prinsip kualitas yang digunakan pengiklan yaitu membandingkan satu hal dengan hal lain yang antonim dengan menggunakan kata yang tidak mencerminkan arti sebenarnya dan tiak menunjukkan kesamaan. Ekspresi-ekspresi metafora menggunakan kata tidak dalam kondisi nyata tapi menggunakan kata yang secara harfiah berbeda dari apa yang tersirat untuk menunjukkan kesamaan. Ekspresi-ekspresi metafora yang ditemukan dalam iklan di situs iklan www.adsoftheworld.com tidak selalu menunjukkan perbandingan dalam satu kalimat. Perbandingan yang digunakan terkadang ditunjukkan dalam kalimat lain dalam satu iklan. Dalam iklan ekspresi- ekspresi metafora digunakan untuk membuat komunikasi yang menarik.
Peneliti menyarankan bahwa temuan penelitian ini bisa menjadi referensi tambahan bagi mereka yang sedang mempelajari prakmatik terutama dalam membantu mereka untuk memahami tentang pelanggaran kaidah Grice dalam berkomunikasi tentang ekspresi metafora. Berdasarkan alasan bahwa beberapa ekspresi metafora yang ditemukan dalam iklan itu diungkapkan secara tidak langsung, peneliti merekomendasikan kepada peneliti selanjutnya untuk melakukan penelitian di are lain yang menunjukkan metafora langsung.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Syafiyah, Syafiyah | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Flouting maxim; Metaphor; and www.magazine.ads; Pelanggaran Kaidah Bahasa; Metafora; dan www.adsoftheworl.com | ||||||
Departement: | Fakultas Humaniora > Jurusan Bahasa dan Sastra Inggris | ||||||
Depositing User: | Nada Auliya Sarasawitri | ||||||
Date Deposited: | 11 Mar 2023 13:27 | ||||||
Last Modified: | 11 Mar 2023 13:27 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/48284 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |