Safitri, Firdausiah Ika (2013) Persuasive strategies of commercial and non commercial advertisements on Time Magazine. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
09320019.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (899kB) | Request a copy |
Abstract
ABSTRACT
This research examines strategies of persuasion on commercial and non commercial advertisements used by the advertiser of TIME Magazine. It is significant to research since it needs more exploration on persuasive strategies in certain advertisements, commercial and non commercial advertisement. The advertisements of TIME Magazine are chosen as TIME Magazine is the most popular magazine that million people read, so the advertiser will be careful in choosing advertisements and constructing the words. The data are representative of commercial and non commercial advertisements presented by TIME Magazine advertiser. The data are analyzed descriptively depends on the strategies of persuasion used in advertisements presented by TIME Magazine advertiser by exploring Keraf’s theories. The kinds of strategies of persuasion are indicated from the advertisements sentences used by TIME Magazine advertiser.
Having analyzed the data, the writer finally found six kinds of persuasive strategies used on commercial and non commercial advertisements; rationalization, identification, hypnotic, conformity, compensation and displacement. The writer also found that persuasive strategies of commercial differ than in non commercial advertisements. Commercial advertisements mostly used persuasive strategies to influence people to believe that the product is the best products so people will buy. On the other hand, non commercial tends to use persuasive strategies to convey the social events and how to face it. So, the knowledge of in what advertisements the strategies of persuasive will be used is very important to get the appropriate strategies.
Finally, the researcher hopes that this research can give a contribution for the next researchers who are interested in the techniques of persuasion research by using other theories that more complete and using a very specific kinds of advertisements.
ABSTRAK
Penelitian ini menguji strategi persuasive dari iklan komersil dan bukan komersil yang digunakan oleh produser dari Majalah TIME. Penelitian ini penting untuk dilakukan karena perlu eksplorasi lebih lanjut dari strategi persuasive pada iklan tertentu, komersil dan bukan komersil. Iklan-iklan dari majalah TIME dipilih karena majalah TIME merupakan majalah paling terkenal di mana jutaan orang di dunia membacanya sehingga produser akan lebih berhati-hati dalam memilih iklan dan menyusun kata-kata. Data-datanya merupakan wakil dari iklan komersil dan non komersil yang dipublikasikan oleh majalah TIME. Data-data tersebut dianalisis secara deskriptif berdasarkan strategi persuasive yang digunakan dalam iklan yang dipersembahkan oleh presenter Majalah TIME dengan mengeksplor teori Keraf. Macam-macam strategi persuasive diambil dari kalimat-kalimat iklan yang digunakan oleh produser majalah TIME.
Setelah menganalisis data-data yang diperoleh, peneliti akhirnya menemukan enam macam strategi persuasive yang digunakan dalam iklan komersil dan bukan komersil; rationalisasi, identifikasi, hipnotis, conformity, kompensasi, dan displacement. Peneliti juga menemukan bahwa strategi yang digunakan pada iklan komersil berbeda dari iklan non komersil. Iklan komersil lebih banyak menggunakan strategi persuasive untuk mempengaruhi orang agar percaya bahwa produknya adalah produk terbaik sehingga orang akan tertarik untuk membeli. Sebaliknya, iklan non komersil cenderung menggunakan strategi persuasive untuk menyampaikan peristiwa-peristiwa sosial dan dan bagaimana mengatasinya. Oleh karena itu pengetahuan dari jenis iklan di mana strategi persuasive digunakan sangat penting untuk mendapat strategi yang sesuai.
Pada ahirnya, peneliti berharap penelitian ini dapat memberi kontribusi bagi peneliti selanjutnya yang tertarik pada penelitian tentang teknik persuasive dengan menggunakan teori lain yang lebih lengkap dan menggunakan iklan- iklan yang lebih spesifik.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Basri, Basri | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Persuasive; Commercial Advertisement; Non Commercial Advertisement; TIME Magazine; Persuasive; Iklan Komersil; bukan Iklan Komersial; Majalah TIME | ||||||
Departement: | Fakultas Humaniora > Jurusan Bahasa dan Sastra Inggris | ||||||
Depositing User: | Moch. Nanda Indra Lexmana | ||||||
Date Deposited: | 23 Feb 2023 14:37 | ||||||
Last Modified: | 23 Jun 2023 14:45 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/47317 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |