Suhudi, M. (2013) Strategi kepala madrasah dalam meningkatkan Kompetensi profesional guru IPS di Madrasah Aliyah Mambaul Ulum Banjarejo Pagelaran Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
08130102.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Request a copy |
Abstract
ABSTRAK
Sekolah adalah sebuah lembaga yang mana tempat menerima dan memberi pelajaran, Sekolah juga dapat di artikan sebagai organisasi yang unik dan komplek Bersifat komplek karena di dalamnya ada berbagi macam dimensi yang satu sama yang lain berkaitan dan saling menentukan. Sedang sifat unik, menunjukkan sekolah sebagai organisasi memiliki ciri tertentu yang tidak di miliki oleh organisasi-organisasi yang lain. Ciri-ciri yang menempatkan sekolah memiliki karakter sendiri, di mana terjadi proses belajar mengajar tempat terselenggaranya kebudayaan kehidupan manusia untuk menjadiakan seorang pemimpin atau Imam untuk menjadikan guru yang mempunyai kopetensi profesional dan mempunyai karakter.
Berdasarkan latar belakang di atas maka rumusan masalah dalam penelitian ini adalah:
1. Bagaimana strategi kepala madrasah dalam meningkatkan kompetensi profesional guru IPS di MA Mambaul Ulum Banjarejo Pagelaran Malang
2. Bagaimana faktor pendukung dan faktor penghambat kepala madrasah dalam meningkatkan kompetensi profesional guru IPS di MA Mambaul Ulum Banjarejo Pagelaran Malang.
Metodologi penelitian yang dipakai oleh peneliti adalah penelitian Kualitatif yang dilaksanakan dengan pendekatan secara langsung di lapangan karna hal ini sangat perperan langsung dalam metode penelitian yang akan dilaksanakan oleh penelitiDalam penelitian kualitatif kehadiran seorang peneliti di lokasi peneliti sangat penting, Karena mengingat peneliti sebagai salah satu instrumen yang berperan untuk merencanakan, mengumpulkan data, menganalisis menafsirkan data, dan juga sebagi orang yang melaporkan hasil peneliti.
Hal ini sesuai dengan pendapatnya lexy J. Meloung yang mengatakan bahwa kedudukan peneliti sebagai instrumen dalam penelitian kualitafif memiliki peran ganda. Peneliti merupakan rencana, pelaksaan pengumpulan data, analisis, penafsiran data, dan akhirnya menjadi pelapor hasil peneliti. Dalam penelitian ini, peneliti juga menggunakan alat instrumen lain sebagai pendudkung sesuai dengan metode pengumpulan data
ABSTRACT
School is an institution where the receiving and giving lessons, schools can also be interpreted as a unique and complex organization Characteristically complex because in it there is the sharing of dimensions related to each other and mutually determine. Being unique properties, showing the school as an organization has certain characteristics that are not owned by other organizations. The characteristics that put the school has its own character, are in the process of teaching and learning culture where human life for the implementation of a leader or Imam menjadiakan to make teachers who have professional competence and have character.
Based on the above background, the formulation of the problem in this studyare:
1. How the principal strategies in improving the professional competence of a
social studies teacher at MA Mambaul Ulum Banjarejo performances Malang.
2. How the factors supporting and inhibiting factors in enhancing principal professional competence of a social studies teacher at MA Mambaul Ulum BanjarejoperformancesMalang.
The research methodology used by the researchers was conducted qualitative research with a direct approach in the field because it is very perperan directly in research methods that will be implemented by the researcher in qualitative research the presence of a researcher at the research site is very important, because given the researcher as an instrument whose role is to plan, collect data, analyze interpret the data, and also as a person who reported the results of research.
This is in accordance with the opinion lexy J. Meloung who said that the position of the researcher as a research instrument in kualitafif has a dual role. Researchers are planning, implementation data collection, analysis, interpretation of data, and finally reporting the results of research into. In this study, researchers also use another instrument as pendudkung according to the method of data collection.
The results achieved by the principal in improving the professionalism of teachers is: a) memberiakan Time Teachers Special To Certain To Perform Pelatian. b) Establish guidance conducted principal to a teacher. c) Provide financial assistance to a teacher in following the guidance that's out. d) Facilitating teachers who want to follow the training.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Bashith, Abdul | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | strategy of Kepela Madrasah; In Improving Teachers' Professional competence. | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial | ||||||
Depositing User: | Fadlli Syahmi | ||||||
Date Deposited: | 23 Feb 2023 09:25 | ||||||
Last Modified: | 23 Feb 2023 09:25 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/47208 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |