Humairo', Siti (2011) Pengaruh Atribut produk terhadap keputusan pembelian Handphone Nexian: Studi kasus pada mahasiswa jurusan IPS UIN Maulana Malik Ibrahim Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
07130054.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Request a copy |
Abstract
ABSTRAK
Saat ini dunia pemasaran semakin kompetitif hal ini disebabkan banyaknya industri yang bermunculan dengan produk dan kualitas yang bisa diperhitungkan. Dengan demikian perusahaan dituntut untuk lebih kreatif aktif dan inovatif sehingga bisa memberikan produk yang lebih baik kepada konsumen. Untuk dapat menarik minat beli konsumen hendaknya perusahaan memberikan atribut produk yang sesuai dengan keinginan dan kebutuhan konsumen karena atribut produk merupakan unsur yang dipandang penting dan dijadikan dasar pengambilan keputusan.
Tujuan dari penelitan ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh atribut produk terhadap keputusan pembelian handphone nexian pada mahasiswa semester II jurusan IPS dan untuk mengetahui variabel dominan yang mempengaruhi keputusan pembelian . Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif berjenis eksplanatory (penelitian penjelasan) yang menggunakan kuesioner sebagai alat pengumpul data yang disebarkan ke responden sebanyak 46 responden (35%). Data yang diperoleh dianalisis menggunakan regresi berganda dengan bantuan SPSS for windows versi 16.
Alat uji yang digunakan untuk menguji instrumen penelitian berupa uji validitas dan reliabilitas, uji hipotesis menggunakan uji F dan t, untuk menganalisis data digunakan uji regresi linier berganda dan diperkuat dengan uji asumsi klasik yang berupa uji normalitas, heteroskedastisitas, multikolinieritas, liniearitas dan autokorelasi.
Hasil penelitian menunjukkan bahwa: (1). Ada pengaruh mutu terhadap keputusan pembelian mahasiswa semester II dengan nilai 3.013 > 2.014 (2). Ada pengaruh merek terhadap keputusan pembelian mahasiswa semester II dengan nilai 2.841 > 2.014 (3). Tidak ada pengaruh desain terhadap keputusan pembelian mahasiswa semester II karena nilai -0.268 < 2.014. (4). Ada pengaruh variabel mutu, merek dan desain terhadap keputusan pembelian mahasiswa semester II jurusan IPS yang ditunjukkan dengan 13.906 > 4.29.
ABSTRACT
Currently, marketing world are competitively increased, it is because many emerging industries with products and quality that can be taken into account. Thus the company is expected to be more active creative and innovative so they can provide better products to consumers. To be able to attract consumers to buy, the company should provide the product attributes that match the desires and needs of consumers for product attributes are considered important elements and used as a basis for a decision.
The purpose of this research is to investigate and analyze the influence of product attributes on purchase decisions Nexian hand phone in the second semester student majoring in social studies and to determine the dominant variables that influence purchase decisions. This study uses a quantitative approach explanatory type (research explanation) that uses a questionnaire as a data collection tool that is spread to the respondents as many as 46 respondents (35%). The data obtained were analyzed using multiple regression with SPSS for Windows version 16.
Test equipment used to test the research instrument in the form of test validity and reliability, hypothesis testing using the F test and t, to analyze the test data used multiple linear regression and reinforced with the classic form of the test assumptions of normality test, heteroskedastisitas, multicollinearity, autocorrelation and liniearitas.
The results showed that: (1). There is a quality influence on purchasing decisions by the second semester students t_ values (count =) 3013> t_ (table =) 2014 (2). There is a brand influence on purchasing decisions by the second semester students t_ values (count =) 2841> table = 2014 (3). No influence on the design of the second semester students purchase decision because the value of t_ (count =) -0268 <t_ (table =) 2014. (4). There are the influence of variable quality, brand and design of the purchasing decisions of students majoring in social studies second semester as indicated by F_ (count =) 13 906> F_ (table =) 4:29.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Kusumadyahdewi, Kusumadyahdewi | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Atribut Produk; Keputusan Pembelian Product Attribute; Buying Decision | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial | ||||||
Depositing User: | Moch. Nanda Indra Lexmana | ||||||
Date Deposited: | 16 Feb 2023 12:50 | ||||||
Last Modified: | 16 Feb 2023 12:50 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/46718 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |