Zulfahmi, Ilham (2010) Identifikasi keberhasilan Usaha Warung Internet (Warnet) Masmiar Sumbersari No 91 Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
06130038.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
ABSTRAK
Dunia bisnis yang berkembang di Indonesia semakin berat dalam menghadapi pesaing.. Prinsip-prinsip seorang wira usaha harus selalu menuntun dalam penciptaan inovasi-inovasi dan revolusi bisnis yang baru. Dalam mematangkan suatu usaha untuk naik ketingkat mandiri dikenal banyak strategi yang dapat digunakan untuk mewujudkannya. Dalam usaha jasa perlu penekanan- penekanan pada produk jasa yang di jual, tempat yang setrategis, promosi yang menarik dan memikat, dan harga yang sejajar dengan pasar namun tidak mengurangi kualitas sebagai alat-alat pemasarannya. Perhatian produsen dalam menggunakan strategi yang tepat akan membawa pengaruh terhadap peningkatan laba yang dimiliki oleh perusahaan ini.
Berdasarkan latar belakang diatas maka yang menjadi fokus penelitian ini adalah, pertama mengIdentifikasi Keberhasilan Usaha Warung Internet (Warnet) Masmiar Sumbersari no 91 Malang, dan yang kedua adalah peluang dan tantangan apa yang akan dihadapi oleh Warung Internet (Warnet) Masmiar Sumbersari no 91 Malang.
Jenis penelitian yang digunakan adalah penelitian kualitatif dengan menggunakan metode wawancara, observasi, dan dokumentasi.penelitian ini dilakukan bertahap dengan menggunakan langkah-langkah editing, classifying, dan verifying.
Setelah melalui tahap pengumpulan dan analisis data temuan penelitian dapat disimpulkan sebagai berikut: indikator-indikator keberhasilan usaha warung internet (warnet) masmiar tidak lain adalah karena jiwa wira usaha yang melekat kuat dan didukung oleh modal yang mencukupi membuat bidang usaha ini mampu melebihi omset pesaing-pesaingnya. Penentuan aspek tempat yang setrategis ditambah harga jasa yang relatif setera dengan pasar didukung dengan kualitas layanan jasa sebagai produk yang unggul membuat usaha warnet masmiar dapat memenangkan persainga usaha yang sangat ketat.
ABSTRACT
The business world is developing in Indonesia has become difficult in a position as an industry and employers in dealing with other industry competitors. But it could be an attractive opportunity for entrepreneurs if perjalann business, a business can use the right strategy. Strategy and appropriate consideration must have been owned business in the face of competition. Entrepreneurial business principles always have to lead in the creation of innovation and new business revolution. In completing an effort to increase the level self-known to many strategies that can be used to make it happen, business services required an emphasis on products and services sold, where setrategis, promotion of attractive and alluring, and the price is equal to the market but does not reduce quality as a marketing tool. Attention manufacturers in using the right strategy will bring influence to increase profits owned by this company.
Based on the above so that the focus of this study is, first identify the success of Enterprise Internet cafe (Warnet) Masmiar Sumbersari No. 91 Malang, and the second is what the opportunities and challenges to be faced by the Public Internet (Warnet) Masmiar Sumbersari No. 91 Malang.
The research is qualitative research using interviews, observation, and carried out gradually documentation. Study use editing steps, classifying, and verification.
After going through the stages of data collection and analysis of research findings can be summarized as follows: indicators of business success internet cafes (cafe) masmiar other not because of the inherent strong entrepreneurial spirit and backed by sufficient capital to make this field of business competitors-turnover more capable competitors. Determination aspect setrategis place plus the price of services relative to the market setera backed by quality service as a superior product to make efforts to win business cafe as masmiar tight.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Effendi, Evi | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Indikator Keberhasialan Usaha Identification of Business Success Internet Cafe | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial | ||||||
Depositing User: | Moch. Nanda Indra Lexmana | ||||||
Date Deposited: | 10 Feb 2023 11:31 | ||||||
Last Modified: | 10 Feb 2023 11:31 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/46384 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |