Nasruddin, Akhmad (2016) Persuasive techniques used in Apple Inc. advertisement. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
12320033.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
ENGLISH:
This research investigates persuasive technique used by Apple Inc. advertisement. This research involves advertisements from three Apple Inc. products. The data are obtained from video commercial presented by Apple Inc. on the internet, specifically at youtube.com. The data are analyzed descriptively depend on the techniques of persuasion used in advertisements presented by Apple Inc. The researcher explores the data by using Gorys Keraf theory. The kinds of techniques of persuasion are indicated from the voice over that is uttering or stating phrases or sentences in the video commercial. The findings of this study showed that the types of persuasive technique that are used in Apple Inc. are rationalization, identification, suggestion, conformity, displacement, and also projection. The mostly used technique in Apple Inc. advertisement is projection technique. Therefore, the advertiser in Apple Inc. advertisement frequently changes a subject becomes an object which those are kinds of how projection technique works. Finally, the researcher suggests to the next researchers that to get the data, not only in a video commercial, but also in their printed version, so it will be more comprehensive in a study that related to this field.
INDONESIA:
Penelitian ini meneliti teknik persuasif yang digunakan oleh iklan Apple Inc. Penelitian ini melibatkan iklan dari tiga produk Apple Inc. Data diperoleh dari video komersial yang disajikan oleh Apple Inc. di internet, khususnya di youtube.com. Data dianalisis secara deskriptif tergantung pada teknik persuasif yang digunakan dalam iklan yang disajikan oleh Apple Inc. Peneliti mengeksplorasi data dengan menggunakan teori Gorys Keraf. Jenis teknik persuasif ditunjukkan dari voice over yang mengucapkan atau menyatakan frasa atau kalimat dalam iklan video. Temuan penelitian ini menunjukkan bahwa jenis teknik persuasif yang digunakan di Apple Inc. adalah rasionalisasi, identifikasi, sugesti, konformitas, perpindahan, dan juga proyeksi. Teknik yang paling banyak digunakan di iklan Apple Inc. adalah teknik proyeksi. Oleh karena itu, pengiklan di Apple Inc. sering merubah subjek menjadi objek yang dalam hal ini adalah cara bagaimana teknik proyeksi bekerja. Akhirnya, peneliti menyarankan para peneliti berikutnya untuk mendapatkan data, tidak hanya dalam sebuah iklan video, tetapi juga dalam versi cetak mereka, sehingga akan lebih komprehensif dalam studi yang berkaitan dengan bidang ini.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Rohmah, Galuh Nur | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Advertisement; Discourse Analysis; Persuasive Technique; Apple Inc.; Iklan; Analisis Wacana; Teknik persuasif; Apple Inc. | ||||||
Departement: | Fakultas Humaniora > Jurusan Bahasa dan Sastra Inggris | ||||||
Depositing User: | Dian Anesti | ||||||
Date Deposited: | 03 Aug 2016 16:43 | ||||||
Last Modified: | 03 Aug 2016 16:43 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/4057 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |