Ohoirat, Misbah Abdulah (2013) Penerapan strategi belajar Everyone is Teacher Here dalam mata pelajaran Akidah Akhlak pada siswa kelas VIII D MTsN Model Bangkalan. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
09110178.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
ABSTRAK
Pendidikan ditujukan untuk membentuk tingkah laku anak bangsa serta mengarahkan kejalan yang benar. Akidah Akhlak merupakan Salah satu bagian mata pelajaran Pendidikan Agama Islam yang diarahkan untuk menyiapkan peserta didik untuk mengenal, memahami, menghayati Akidah Akhlak sesuai ajaran Islam. Kemudian dengan dasar itulah Akidah Akhlak menjadi salah satu bentuk mata pelajaran pendidikan agama Islam yang ada pada tingkat MTs. Disini guru berperan untuk mengenalkan Akidah Akhlak pada tunas-tunas bangsa. Oleh karena itu penulis mencoba mengeksplorasi dengan suatu penelitian untuk mengungkap bagaimana penerapan strategi belajar Everyone Is Teacher Here dalam mata pelajaran Akidah Akhlak pada siswa kelas VIII D di MTsN Model Bangkalan.
Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan bagaimana (1) Prosedur yang diterapkan dalam penerapan strategi belajar Everyone Is Teacher Here dalam mata pelajaran Akidah Akhlak pada siswa kelas VIII D di MTsN Model Bangkalan, (2) Hasil evaluasi yang diperoleh dalam penerapan strategi belajar Everyone Is Teacher Here dalam mata pelajaran Akidah Akhlak pada siswa kelas VIII D di MTsN Model Bangkalan.
Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif dengan jenis pendekatan penelitian tindakan kelas (Classroom Action Research). Tahap-tahap penelitian yaitu melakukan Perencanaan, Pelaksanaan, Pengamatan dan Refleksi. Kegiatan ini merupakan suatu rangkaian yang berulang sampai mencapai hasil yang diharapkan. Teknik-teknik pengumpulan data yang digunakan yaitu: Observasi, dokumen, catatan lapangan dan pengukuran tes hasil belajar.
Hasil dari penelitian yang dilakukan ialah (1) Dalam penerapan strategi belajar everyone is teacher here memerlukan prosedur yang terencana sebab dalam pelaksanaannya harus menyesuaikan dengan kondisi siswa baik dari segi kesiapan internal maupun eksternal, (2) Evaluasi yang dilakukan dalam setiap pertemuan menunjukkan bahwa terdapat peningkatan kompetensi siswa baik kognitif maupun psikomotorik.
ABSTRACT
Education aimed to shaping the child's behavior and lead the nation to the right path. Akidah Akhlak is one part of Islamic Religious Education subjects geared towards preparing students to know, understand, appreciate Akidah Akhlak according to the Islamic teachings. Then on the basis that the Akidah Akhlak be one form of PAI course that exists at the level of MTs. In here, the teacher roles to introduce the Akidah Akhlak the shoots of the nation. Therefore, the authors tried to explore with a research to uncover how the implementation of learning strategies Everyone Is Teacher Here in the Akidah Akhlak subjects in students of the VIII D grades MTsN Model Bangkalan.
The purpose of this research are to describe how to (1) The procedures that applied in the application of learning strategies Everyone Is Teacher Here in the Akidah Akhlak subjects in students of the VIII D grades MTsN Model Bangkalan. (2) Evaluation of the results obtained in the implementation of learning strategies Everyone Is Teacher Here in the Akidah Akhlak subjects in students of the VIII D grades MTsN Model Bangkalan.
This research is qualitative research with this type of class action research approach (Classroom Action Research). The stages of research are planning, implementation, observation and reflection. This activity is a series of repeated until reaching the expected results. Data collection techniques used were: observation, documents, field notes and measurements of achievement test.
The results of the research conducted is (1) In the application of learning strategies require Everyone Is Teacher Here planned procedure because in practice must adapt to the conditions of students in terms of both internal and external readiness, (2) Evaluation conducted in each meeting showed that there is an increase competence of students both cognitive and psychomotor.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Sudiyono, Sudiyono | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Strategi Belajar Everyone Is Teacher Here; Akidah Akhlak; Learning Strategies Everyone Is Teacher Here; Akidah Akhlak | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Agama Islam | ||||||
Depositing User: | Fadlli Syahmi | ||||||
Date Deposited: | 07 Nov 2022 09:08 | ||||||
Last Modified: | 07 Nov 2022 09:08 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/39611 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |