Responsive Banner

Marketing air minum dalam kemasan berbasis Serious Game menggunakan metode Multi-Objective On The Basis Of Ratio Analysis

Ayuningtyas, Saskia Fregawati (2021) Marketing air minum dalam kemasan berbasis Serious Game menggunakan metode Multi-Objective On The Basis Of Ratio Analysis. Undergraduate thesis, Univeristas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.

[img] Text (Fulltext)
14650087.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

INDONESIA :

Air minum dalam kemasan (AMDK) adalah suatu jenis air minum yang kemasannya menggunakan kemasan berupa botol, gallon maupun gelas yang diproduksi pabrik secara otomatis dengan alat modern dan canggih. Salah satu alas an mengapa Air Minum Dalam Kemasan sangat berkembang dari tahun ke tahun terkait kebutuhan manusia akan air. Dengan adanya aplikasi rekomendasi persebaran air minum dalam kemasan ini diharapkan pendistribusian air minum dalam kemasan sesuai dengan kebutuhan bisa di distribusikan secara maksimal. Algortima yang digunakan dalam aplikasi ini adalah Multi-Objective On The Basis Of Ratio Analysis (MOORA). Metode tersebut dimulai dengan matriks keputusan yang menampilkan kinerja berbeda alternative dengan menggunakan kriteria. Sehingga dihasilkan rekomendasi terbaik di masing – masing daerah

ABSTRACT:
Bottled drinking water (AMDK) is a type of drinking water which ispackaged using bottles, gallons or glasses that are produced by the factoryautomatically with modern and sophisticated tools. One of the reasons why bottleddrinking water is growing from year to year is related to the human need for water.With the application of recommendations for the distribution of bottled drinkingwater, it is hoped that the distribution of bottled drinking water according to needscan be distributed optimally. The algorithm used in this application is Multi-Objective On The Basis Of Ratio Analysis (MOORA). The method starts with adecision matrix that displays the performance of different alternatives using criteria.So that the best recommendations are produced in each region.

مستخلص البحث:

ة (AMDK) هينوعمنمياهالشربالتييتمتعبئتهاباستخدامزجاجاتأو جالوناتأوأكوابينتجهاالمصنعتلقائيًابأدواتحديثةومتطورة.يرتبطأحدأسبابنمومياهالشربالمعبأة منعامإلىآخرباحتياجاتاإلنسانمنالمياه.معتطبيقالتوصياتلتوزيعمياهالشربالمعبأة،من المأمولتوزيعمياهالشربالمعبأةحسباالحتياجاتعلىالنحواألمثل.الخوارزميةالمستخدمةفيهذا التطبيقمتعددةاألغراضعلىأساستحليلالنسبة (MOORA). تبدأالطريقةبمصفوفةالقرارالتي تعرضأداءالبدائلالمختلفةباستخدامالمعايير.حتىيتمإنتاجأفضلالتوصياتفيكلمنطقة

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Supervisor: Kurniawan, Fachrul and Fadila, Juniardi Nur
Contributors:
ContributionNameEmail
UNSPECIFIEDKurniawan, ST., M.MT., IPM, Dr. FachrulUNSPECIFIED
UNSPECIFIEDFadila, MT, Juniardi NurUNSPECIFIED
Keywords: Air Minum Dalam Kemasan; MOORA; marketing Bottled Drinking Water; MOORA; marketin مياهشربمعبأة،مورا،تسويق
Subjects: 08 INFORMATION AND COMPUTING SCIENCES > 0806 Information Systems > 080605 Decision Support and Group Support Systems
Departement: Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Informatika
Depositing User: Saskia Ayuningtyas
Date Deposited: 25 Apr 2025 08:53
Last Modified: 25 Apr 2025 08:53
URI: http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/32665

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item