Fredia, Citra Bunga (2021) The main characters hierarchy of human needs portrayed in Life As We Knew It by Susan Beth. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
17320143.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only until 20 September 2024. Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (742kB) | Request a copy |
Abstract
ENGLISH:
As a human creature, every human had to fulfill their needs in order to be a well-being, including the deficiency needs and growth needs, from the first level until the five-level hierarchy of human needs. Those needs have an effect to makes the human satisfied and good psychological health of organism. The purpose of the study is to investigate the hierarchy of human needs named The main characters in Life As We Knew It by Susan Beth, the second purpose is investigating the effects of fulfilling the hierarchy of human needs based on Abraham Maslow Perspectives. This research using literary criticism method. This research takes a data from the narrative texts those are the sentence, dialogues on the novel. This research used a psychological approach.
The first results of the study show Miranda can fulfill all their needs, including the psychological needs (food, water, sex, oxygen). second, safety needs (freedom from fear, personal safety, and protections), third, love and belonging (love, affections, support, friendship, family). Four, esteem needs the respects from others, recognitions, and appreciations, and self-actualizations The second result show that Miranda’s Mother can fulfill all her needs with the struggle, including psychological needs (food, water, shelter). Second, safety needs (freedom for fear and protections), third love and belonging (love, friendship, family). Four, esteem needs that is respects from her children and her friend. Last, self-actualizations.
On the other hand, the researcher also summarized the effects of fulfilling the hierarchy of human needs portrayed by the character The main characters. The first one is Miranda. She got the effects in connotative effective that is feeling of belonging, acceptances from the others and, in Cognitive effects she is more knowledgeable and integrated in order to be a good skater. The last one, in terms of Nature Miranda calmer to raised her life. For the mother, the effects after fulfilling the hierarchy of human needs are that in terms of Connotative effective namely: psychological health. While, she also has positive effects that are more responsible for her children it is categorized as nature effects, the last one Miranda's mother more feeling love and belonging from petter as her partner and also her children.
INDONESIA:
Sebagai makhluk manusia, setiap manusia harus memenuhi kebutuhannya untuk menjadi sejahtera, termasuk kebutuhan kekurangan dan kebutuhan pertumbuhan, dari tingkat pertama sampai dengan lima tingkat hierarki kebutuhan manusia. Kebutuhan tersebut berdampak pada kepuasan manusia dan kesehatan psikologis organisme yang baik.Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui hierarki kebutuhan manusia bernama Miranda dan ibunya dalam Life As We Knew It karya Susan Beth, tujuan kedua adalah untuk mengetahui pengaruh pemenuhan hierarki kebutuhan manusia berdasarkan Perspektif Abraham Maslow. Penelitian ini menggunakan metode kritik sastra. Penelitian ini mengambil data dari teks naratif yaitu kalimat, dialog dalam novel. Penelitian ini menggunakan pendekatan psikologis.
Hasil penelitian pertama menunjukkan Miranda dapat memenuhi semua kebutuhannya, termasuk kebutuhan psikologis (makanan, air, seks, oksigen). kedua, kebutuhan rasa aman (kebebasan dari rasa takut, keamanan pribadi, dan perlindungan), ketiga, cinta dan rasa memiliki (cinta, kasih sayang, dukungan, persahabatan, keluarga). Keempat, esteem membutuhkan rasa hormat dari orang lain, pengakuan, dan penghargaan, dan aktualisasi diri. Hasil kedua menunjukkan bahwa Ibu Miranda dapat memenuhi semua kebutuhannya dengan perjuangan, termasuk kebutuhan psikologis (makanan, air, tempat tinggal). Kedua, kebutuhan rasa aman (kebebasan untuk takut dan perlindungan), ketiga cinta dan rasa memiliki (cinta, persahabatan, keluarga). Keempat, kebutuhan akan penghargaan yaitu rasa hormat dari anak-anaknya dan temannya. Terakhir, aktualisasi diri.
Di sisi lain, peneliti juga merangkum efek pemenuhan hierarki kebutuhan manusia yang digambarkan oleh karakter Miranda dan ibunya. Yang pertama adalah Miranda. Dia mendapatkan efek konotatif yang efektif yaitu rasa memiliki, penerimaan dari orang lain dan, dalam efek kognitif dia lebih berpengetahuan dan terintegrasi untuk menjadi skater yang baik. Yang terakhir, dalam hal Alam Miranda lebih tenang untuk mengangkat hidupnya. Bagi ibu, dampak setelah terpenuhinya hierarki kebutuhan manusia secara konotatif efektif yaitu: kesehatan psikologis. Sementara, ia juga memiliki efek positif yang lebih bertanggung jawab terhadap anak-anaknya yang dikategorikan sebagai efek alam, yang terakhir ibu Miranda lebih merasakan cinta dan kepemilikan dari petter sebagai pasangannya dan juga anak-anaknya.
ARABIC:
كإنسان ، يجب على كل إنسان أن يلبي احتياجاته من أجل أن يكون مزدهراً ، بما في ذلك أولئك الأقل حاجة إلى النمو ، من المستوى الأول إلى التسلسل الهرمي ذي المستويات الخمسة للاحتياجات البشرية هذه الاحتياجات لها تأثير على رضا الإنسان والصحة النفسية للكائن الحي.
الغرض من هذه الدراسة هو تحديد التسلسل الهرمي للاحتياجات البشرية المسماة ميراندا ووالدتها في قصة الحياة التي نعرفها من قبل سوزان بيث ، والهدف الثاني هو تحديد العوامل التي تجعل ميراندا ووالدتها تلبي احتياجاتهم. يستخدم هذا البحث طريقة النقد الأدبي. أخذت هذه الدراسة بيانات من نص سردي في شكل جمل ، حوارات في الروايات. يستخدم هذا البحث مقاربة نفسية.
وأظهرت النتائج أن ميراندا ووالدتها يمكنهما تلبية جميع احتياجاتهما من احتياجات نفسية (طعام ، ماء ، مأوى ، جنس ، أكسجين). ثانياً: الحاجة إلى الأمن (التحرر من الخوف ، والأمن الشخصي ، والحماية) ، وثالثاً ، الحب والانتماء (الحب ، والمودة ، والدعم ، والصداقة ، والأسرة) رابعًا ، يتطلب السعر الاحترام من الآخرين والاعتراف والتقدير وتحقيق الذات. والنتيجة الثانية هي العوامل التي تؤدي إلى تلبية احتياجاتهم ، أي الكوارث وعائلاتهم وأنفسهم
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Furaida, Asni | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Humanistic psychology; hierarchy of human needs; psychology and literature; Psikologi humanistik; hierarki kebutuhan manusia; psikologi dan sastra; الموضوعية ، النسوية ، النساء السود | ||||||
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170109 Personality, Abilities and Assessment 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2005 Literary Studies > 200525 Literary Theory |
||||||
Departement: | Fakultas Humaniora > Jurusan Bahasa dan Sastra Inggris | ||||||
Depositing User: | Citra Bunga Fredia | ||||||
Date Deposited: | 02 Dec 2021 13:36 | ||||||
Last Modified: | 20 Sep 2022 08:30 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/32081 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |