Firdausiyah, Vita (2014) Penerapan total quality management pada Bank Tabungan Negara Syariah Cabang Kota Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
10220016 Pendahuluan.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
10220016 Indonesia.pdf Download (131kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
10220016 Inggris.pdf Download (88kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
10220016 Arab.pdf Download (283kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
10220016 Bab 1.pdf Download (467kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
10220016 Bab 2.pdf Download (629kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
10220016 Bab 3.pdf Download (313kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
10220016 Bab 4.pdf Download (350kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
10220016 Bab 5.pdf Download (231kB) | Preview |
|
|
Text (References)
10220016 Daftar Pustaka.pdf Download (103kB) | Preview |
|
|
Other (Appendices)
10220016 Lampiran.Pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Total Quality Management (TQM) adalah sebuah pengenalan awal dalam lembaga keuangan syari’ah. Salah satu persoalan yang muncul dalam pengelolaan keuangan syari’ah adalah model tata kelola (manajemen) yang digunakan masih sama dengan manajemen lembaga keuangan konvensional pada umumnya. Oleh karena itu diperlukan inovasi dalam pengelolaannya. Implementasi TQM pada lembaga keuangan syariah diharapkan mampu meningkatkan kinerja dan kualitas lembaga tersebut. Implementasi TQM pada lembaga keuangan syari’ah dititik beratkan pada proses perbaikan terus-menerus dengan memegang teguh nilai- nilai syari’ah.
Dalam penelitian ini terdapat rumusan masalah yaitu: 1) Bagaimana konsep Total Quality Management (TQM) di BTN Syariah Cabang Kota Malang? 2) Bagaimana penerapan Total Quality Management (TQM) pada pelayanan di BTN Syariah Cabang Kota Malang?
Penelitian ini tergolong kedalam jenis penelitian empiris yaitu penelitian yang menekankan pada praktek dilapangan. Adapun pendekatan yang digunakan yakni pendekatan kualitatif, yaitu analisa yang berbentuk uraian kalimat sesuai dengan hasil pengolahan data yang didapat dari hasil observasi yang dilakukan.
Konsep Total Quality Management pada pelayanan di BTN Syariah Cabang Malang memakai konsep pola prima (P.O.LA.PR.I.MA ), yakni yang Pertama, pelayanan prima yakni ramah, sopan dan bersahabat serta peduli, proaktif dan cepat tanggap. Kedua, inovasi yakni berinisiatif melakukan penyempurnaan dan berorientasi menciptakan nilai tambah. Ketiga, keteladanan dengan artian menjadi contoh dalam berperilaku baik dan benar serta memotivasi penerapan nilai-nilai budaya kerja. Keempat, profesionalisme yakni kompeten dan bertanggung jawab serta bekerja cerdas dan tuntas. Kelima, integritas, konsisten dan disiplin serta jujur dan berdedikasih. Keenam, kerjasama, tulus dan terbuka, saling percaya dan menghargai. Prakteknya, BTN Syariah Cabang Kota Malang dalam pelaksanaan TQM khususnya pada pelayanan yakni masih belum maksimal. Untuk mendapatkan hasil yang lebih maksimal semua butuh waktu dengan adanya evaluasi dan konsultan maka jadi lebih baik dalam mewujudkan pelayanan yang sesuai dengan harapan serta kebutuhan nasabah.
ENGLISH:
Total Quality Management (TQM) is an early introduction of sharia in financial institutions. one of the issues that arise in the financial management of the sharia is a model of governance (management) used was the same as the conventional management of financial institutions in general. Therefore we need innovation in its management. TQM implementation in Islamic financial institutions is expected to improve the performance and quality of the institution. Implementation of TQM on sharia financial institutions is emphasis on the process of continuous improvement to uphold the values of sharia.
The Formulation of problems in this research are: 1) How does the concept of Total Quality Management (TQM) on BTN Syariah Branch Malang? 2) How does the application of Total Quality Management (TQM) in service on BTN Syariah Branch of Malang?
This research is classified into empirical research. Empirical research is research that emphasizes on the practice field. The approach used the qualitative approach, the analysis in the form of a description sentence in accordance with the results of processing the data obtained from the results of observations made.
The concept of Total Quality Management in the ministry in BTN Syariah Branch of Malang used the concept of primary pattern (P.O.LA.PR.I.MA). First is excellent service, excellent service is friendly, courteous and friendly and caring, proactive and responsive. Second, the innovation-oriented initiative to make improvements and create added value. Third, with the sense of becoming exemplary example in behaving properly and motivate the application of cultural values work. Fourth is the professionalism, professionalism is competent and responsible and intelligent and thorough work. Fifth is integrity, discipline and consistent, honest and dedicated. Sixth is cooperation, sincere and open, mutual trust and respect. In practice, BTN Syariah Branch of Malang, especially in the implementation of TQM in service is not maximized. To get maximum results take time with the evaluation and the consultants will deliver a better service to the expectations and needs of customers.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Keywords: | Penerapan; Total Quality Management (TQM); Application; Total Quality Management (TQM) |
Subjects: | 18 LAW AND LEGAL STUDIES > 1801 Law > 180127 Mu'amalah (Islamic Commercial & Contract Law) > 18012711 al-Wadi’ah (Penitipan Barang atau Modal) |
Departement: | Fakultas Syariah > Jurusan Hukum Bisnis Syariah |
Depositing User: | Saputra Edi |
Date Deposited: | 30 Jul 2015 11:01 |
Last Modified: | 30 Jul 2015 11:01 |
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/308 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |