Pranastiti, Intan (2016) Penggunaan Decision Tree untuk sistem pemilihan jalur lintasan sepeda pada game amalan sunnah rasul. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
11650066.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (8MB) | Preview |
|
Other (Appendices)
Lampiran.rar Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (6MB) | Request a copy |
Abstract
INDONESIA :
Permainan komputer atau lebih sering disebut sebagai game, merupakan salah satu alternatif hiburan yang menggunakan teknologi komputer guna memenuhi kebutuhan masyarakat akan tantangan dan kesenangan. Untuk mendukung berjalannya pembuatan game, diperlukan penerapan algoritma supaya membuat suatu game bisa berjalan dengan cerdas. Sehingga tampak hidup dan pemain merasa bahwa memainkan game bisa seperti berpetualang di dunia nyata.
Menghindari seorang player malas belajar, maka game dikembangkan menjadi game dengan pembelajaran. Contohnya saja, memberikan konten-konten belajar pada game atau menyisipkan informasi-informasi berisi edukasi di beberapa bagian game. Pada penelitian kali ini, konten pembelajaran yang disisipkan berupa informasi mengenai sunnah-sunnah Rasulullah. Konten tersebut diletakkan pada objek di dalam game.
Sedangkan untuk penggunaan algoritma yang digunakan pada game ini adalah algoritma decision tree. Algoritma ini diletakkan di form awal sebelum pemain memasuki game yang sesungguhnya. Decision tree pada game ini digunakan untuk pemilihan jalur lintasan sepeda.
ENGLISH :
Computer games or more commonly referred to as a game, is one alternative entertainment uses computer technology to meet the needs of the community will be a challenge and pleasure. To support game development, required the application of the algorithm in order to make an intelligent game can run. So it looks alive and the players feel that playing games can be like an adventure in the real world.
Avoiding a player lazy to learn, the game developed into a game by learning. For instance, deliver content in learning the game or insert containing educational information in some parts of the game. In the present study, the learning content is pasted in the form of information about the Sunnah-sunnah of the Prophet. The content is placed on an object in the game.
As for the use of the algorithms used in this game is a decision tree algorithm. This algorithm is placed in the initial form before the player enters the real game . Decision tree in this game used to the bike path route selection.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Nurhayati, Hani and Faisal, Muhammad | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | Decision Tree; Game; Game Pembelajaran; learning game | |||||||||
Departement: | Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Informatika | |||||||||
Depositing User: | Alexander Malik | |||||||||
Date Deposited: | 27 Jun 2016 12:36 | |||||||||
Last Modified: | 27 Jun 2016 12:36 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/2936 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |