Saniah, Siti (2016) Pengaruh persepsi endorse selebritis terhadap daya tarik iklan OSD (Oki Setiana Dewi) online di Instagram pada mahasiswi UIN Maliki Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
12410060.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Media pemasaran produk yang saat ini lagi booming adalah media sosial di Instagram. Banyak para pebisnis yang mengiklankan produknya di Instagram menggunakan jasa selebritis. Selebritis pun kini mulai diragukan kredibilitasnya karena konsumen saat ini sudah mulai pintar dan beranggapan selebritis hanya sebatas jadi model iklan namun tidak menggunakan produk yang diiklankan. Selebritis efektif dalam periklanan jika ia sesuai dengan produk dan khalayak, pada fakta lapangan ditemukan bahwa pada beberapa mahasiswi UIN Maliki tidak tertarik dengan iklan yang diiklankan oleh selebritis. Adanya kesenjangan teori dengan fakta lapangan maka peneliti tertarik untuk meneliti pengaruh persepsi endorse selebritis Oki Setiana Dewi terhadap daya tarik iklan produk OSD online di instagram pada mahasiswi UIN Maliki Malang.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui tingkat persepsi endorse selebritis, tingkat daya tarik iklan produk OSD online dan pengaruh persepsi endorse selebritis Oki Setiana Dewi terhadap daya tarik iklan produk osd online di instagram. Sampel dalam penelitian ini adalah Mahasiswi UIN Maliki Malang yang memiliki kriteria 1)Aktif Instagram, 2)Tahu Selebritis Oki Setiana Dewi, 3)tahu brand OSD (Oki Setiana Dewi) dengan jumlah reseponden sebanyak 135. Teknik pengambilan sampel adalah purposive sampling dan accidental sampling. Data diperoleh melalui skala Persepsi Endorse Selebritis dan Daya Tarik Iklan. Analisis yang digunakan adalah menggunakan analisis regresi.
Hasil penelitian menunjukkan tingkat persepsi endorse selebritis yang tinggi pada mahasiswi UIN Maliki Malang mencapai 61,48% dengan jumlah 83 mahasiswi UIN dan tingkat Daya Tarik iklan yang sedang pada mahasiswi UIN maliki Malang mencapai 86,67% dengan jumlah 117 mahasiswi UIN. Hasil analisa 89,635 yang memiliki nilai signifikansi 0,000 artinya persepsi endorse selebritis berpengaruh signifikan terhadap daya tarik iklan. Dapat disimpulkan bahwa ada pengaruh signifikan dari persepsi mahasiswa UIN Malang kepada selebritis Oki Setiana Dewi terhadap daya tarik iklan yang diendorse Oki Setiana Dewi di Instagram.
ENGLISH:
Media marketing product currently booming is instagram social media. Media for many bussinessmen who advertise their products via instagram by using celebrity service. Nowadays, celebrities begin to be doubt of celebrity because customers now are beginning to be smart and assume that celebrities are only advertisement model of product without consume the advertised product. Celebrity are effective in advertisement if they are suitable with product and audiences, field fact said that several female student of UIN Maliki were not interested to advertisement whose advertised by celebrities. There is a gap between theory and facts on the ground, the researchers are interested in examining the influence of celebrities endorse perception Oki Setiana Dewi of the appeal of online advertising OSD products in instagram on female student UIN Maliki.
This study aims to determine the level of perception of a celebrity endorser, a degree of attraction OSD online advertising products and influence the perception of celebrities endorse Oki Setiana Dewi of the appeal of online advertising OSD products in instagram. The sample in this study is a female student of UIN Maliki that criteria 1) On instagram , 2) Know Celebrity Oki Setiana Dewi, 3) Know the brand of OSD (Oki Setiana Dewi) by the number of respondents was 135 person. The sampling technique is purposive sampling and accidental sampling, the data obtained through the perception scale celebrities endorse and attractiveness rent. The analysis used is regression analysis.
The results showed that high level of perception of celebrity endorser on female student UIN Maliki reached 61,48% , with the number 83 person female student and the moderate level of student UIN fascination ads that are on the female students UIN Maliki Malang reached 86,67%, with the number of 117 female student UIN. Results of analysis of 89,635 which has a significance value of 0,000 means that the perception of celebrities endorse a significant effect on the attractiveness of advertising. It can be concluded that no significant effect on students perceptions of UIN Malang to celebrities Oki Setiana Dewi of the appeal of advertising endorsed Oki Setiana Dewi in instagram.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Mangestuti, Retno | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Persepsi endorse selebritis; Daya tarik Iklan; Instagram; Perception Celebrity Endorse; Attractiveness of Advertisement; Instagram | ||||||
Departement: | Fakultas Psikologi | ||||||
Depositing User: | Heni Kurnia Ningsih | ||||||
Date Deposited: | 24 Jun 2016 10:24 | ||||||
Last Modified: | 24 Jun 2016 10:25 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/2832 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |