Lestari, Eky Suryaning Putri (2012) Analisis pengawasan pemberian kredit modal kerja pada PT Bank Rakyat Indonesia (Persero) Tbk. Cabang Malang Kawi Unit Sukarno Hatta. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
08510080_Pendahuluan.pdf Download (607kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
08510080_Indonesia.pdf Download (70kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
08510080_Inggris.pdf Download (9kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
08510080_Arab.pdf Download (158kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
08510080_Bab_1.pdf Download (432kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
08510080_Bab_2.pdf Download (593kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
08510080_Bab_3.pdf Download (405kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
08510080_Bab_4.pdf Download (528kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
08510080_Bab_5.pdf Download (294kB) | Preview |
|
|
Text (References)
08510080_Daftar_Pustaka.pdf Download (89kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
08510080_Lampiran.rar Download (125kB) |
Abstract
INDONESIA:
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui implementasi pengawasan pemberian kredit modal kerja pada PT. Bank Rakyat Indonesia (Persero), Tbk. Cabang Malang Kawi Unit Soekarno Hatta dan mengetahui apakah pengawasan yang dilakukan oleh pihak perbankan sudah sesuai dengan prosedur perbankan yang bertujuan untuk mengurangi kredit bermasalah atau macet.
Penelitian yang dilakukan adalah penelitian kualitatif dengan pendekatan deskriptif untuk memberikan gambaran yang lebih jelas tentang objek yang diteliti. Adapun jenis data yang digunakan adalah data primer yang merupakan hasil wawancara berupa tanya jawab dengan Mantri Bank dan Kepala Unit, serta data sekunder yang berupa struktur organisasi perusahaan, sejarah singkat perusahaan dan daftar kredit macet tahun 2009-2010.
Dari hasil penelitian menunjukkan bahwa pengawasan pemberian kredit modal kerja pada PT Bank Rakyat Indonesia (Persero), Tbk Cabang Malang Kawi Unit Soekarno Hatta melakukan pengawasan dengan efektif dan efisien terbukti adanya sebelum pencairan kredit pihak bank melakukan pengawasan mulai dari penetapan plafond, pemantauan debitur, dan pembinaan debitur. Dan setelah adanya pencairan kredit pihak bank tetap mengadakan pengawasan untuk mengurangi kredit macet yaitu dengan cara restructuring, reschedulling, recorditioning dan liqudation. Dari hasil penelitian diketahui kendala yang menghambat jalannya kredit bermasalah adalah itikad tidak baik dari debitur dan ketidaktepatan waktu (jatuh tempo). Hal ini dapat diketahui dengan menggunakan studi kasus dua nasabah dari PT Bank Rakyat Indonesia (Persero), Tbk Cabang Malang Kawi Unit Soekarno Hatta yaitu Nasabah “X” sebagai nasabah lancar sedangkan Nasabah “Y” sebagai nasabah kurang lancar.
ENGLISH:
This study aims at analizing the implementation of credit control of work capital at PT. Bank Rakyat Indonesia (Persero), Tbk. Malang branch Kawi, Soekarno Hatta Unit and find out whether the supervision of the banks is in accordance with banking procedures in order to reduce the problems or in bad credit.
The research conducted was descriptive qualitative research approach in order to provide a clearer image of the object studied. The type of data used are the primary data which are the results of an interview with Mantri Bank and the Head of the Unit, as well as secondary data in the form of company organization structure, a brief history of the company and a list of bad debts in 2009-2010.
From the results showed that supervision of credit for work capital in PT Bank Rakyat Indonesia (Persero), Tbk Branch Unit Malang Kawi, Soekarno Hatta is effective and efficient, that can be proved by the supervision before the aproval of credit by the bank and the supervision from the plafond setting, monitoring the debtor, and guidance. And after the the aproval of credit, the bank still held control to reduce non-performing loans by restructuring, reschedulling, recorditioning and liqudation. From the survey results revealed the obstacles in non-performing loans problem are the bad intention of the debtor and the imprecision of time. It can be known from a case study of two clients of PT Bank Rakyat Indonesia (Persero) Tbk Malang, Branch Kawi Unit Soekarno Hatta both are the Customer "X" as customer with good record while the Customer "Y" as customers with bad loan record.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Meldona, Meldona | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Pengawasan Kredit; Pemberian Kredit; Kredit Modal Kerja; Supervision of Credit; Lending; Working Capital Loan | ||||||
Subjects: | 15 COMMERCE, MANAGEMENT, TOURISM AND SERVICES > 1502 Banking, Finance and Investment > 150203 Financial Institutions (incl. Banking) | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Location: | 150203 | ||||||
Depositing User: | Indar Erdiana | ||||||
Date Deposited: | 07 Jun 2016 20:39 | ||||||
Last Modified: | 07 Jun 2016 20:39 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/2542 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |