Aqliyah, Afiatul (2020) Strategi kepala sekolah dalam meningkatkan kinerja guru di SMK Negeri 13 Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
16170018.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (11MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Skripsi ini membahas tentang strategi kepala sekolah dalam meningkatkan kinerja guru.Ketercapaian pendidikan di sekolah tergantung pada kecakapan tenaga pendidik dan kebijaksanaan kepala sekolah yang memimpin.Kepala sekolah memiliki peran penting dalam perkembangan sekolah yang dipimpinnya dalam mengembangkan suatu tanggung jawab. Seperti halnya kepala sekolah SMK Negeri 13 Malang dengan memberikan program-program yang dapat menunjang kinerja guru sehingga tujuan utama peneliti ini adalah mendeskripsikan peran kepala sekolah dalam meningkatkan kinerja guru di SMK Negeri 13 Malang dengan fokus penelitian 1) Bagaimana program kepala sekolah dalam meningkatkan kinerja guru di SMK Negeri 13 Malang?, 2) Bagaimana implementasi kepala sekolah dalam upaya meningkatkan kinerja guru di SMK Negeri 13 Malang?, 3) Bagaimana evaluasi kepala sekolah dalam upaya meningkatkan kinerja guru di SMK Negeri 13 Malang?.
Peneliti ini menggunakan pendekatan kuatitatif dengan teknik pengumpulan data yaitu observasi, wawancara dan dokumentasi, selanjutnya penyajian data menggunakan metode deskriptif berupa kata-kata, tulisan atau lisan dari subjek yang di amati yaitu, Kepala sekolah dan Guru, penelitian dilaksanakan di SMK Negeri 13 Malang .
Hasil penelitian di SMK Negeri 13 Malang ini adalah: 1) Program Kepala sekolah dalam upaya meningkatkan kinerja guru sudah sangat baik, kepala sekolah berani mengambil cara yang tidak seperti biasanya dengan cara mulai mensupervisi guru guru terlebih dahulu sehingga dapat menentukan program apa yang baik dan lebih tepat untuk meningkatkan kinerja guru. 2) Dalam upaya meningkatkan kinerja guru kepala seolah membuat program khusus yakni IHT (in house training)dimana dalam satu semester minimal mengadakan 3 kali pertemuan, di awal semester baru, pertengahan semester, lalu di akhir semester menjelang ujian semester akhir. 3) Evaluasi kepala sekolah dalam upaya meningkatkan kinerja guru di SMK Negeri 13 Malang sudah berjalan baik, kepala sekolah selalu rutin melakukan evaluasi kepada para guru setiap satu bulan sekali selesai para guru mengunggah sasaran kerja.
ENGLISH:
This study discesses the principals’s strategy in improving teacher performance. Educational attainmentdepends on the skills of teaching staff and the wisdom of the principal. The Principal has an important role in developing a responsibility in the school he leads. It same with the principal in SMKN 13 Malang which has been providing programs that can support teacher performance. The objective of this study is to describe the role of the principal in improving the performance of teachers at SMK Negeri 13 Malangwith research focus 1) How is the principal's program in improving teacher performance at SMK Negeri 13 Malang ?, 2) How is the implementation of the principal in an effort to improve teacher performance at SMK Negeri 13 Malang ?, 3) How is the evaluation of the principal in an effort to improve teacher performance in SMK Negeri 13 Malang ?.
This study used a quantitative method with observation, interviews and documentation data collection techniques which presented with descriptive form written or oral form of the principal and teachers as the subjects of this study. The research was carried out at SMK Negeri 13 Malang.
The results of this study showed that 1) The principal’s programs in an effort to improve teacher performance was very good, the principal dares to take an unusual way by starting to supervise teachers first so that he can determine what’s the good and right program to improve the teachers performances. 2) the principal created a special program which called IHT (In House Training) which held at least 3 times in a semester which is at the begining of new semester, mid-semester, then in the end of semester before the final exams. 3) the evaluation of the principal programs to improve teachers performance at SMK Negeri 13 Malang had been going well, the principal routinely evaluates teachers once a month after the teachers uploaded work targets.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Tharaba, M. Fahim | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Strategi; Peningkatan; Kinerja Guru; Strategy; Improvement; Teacher Performance | ||||||
Subjects: | 13 EDUCATION > 1399 Other Education > 139999 Education not elsewhere classified | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Manajemen Pendidikan Islam | ||||||
Depositing User: | Afiatul Aqliyah | ||||||
Date Deposited: | 22 Jan 2021 14:57 | ||||||
Last Modified: | 22 Jan 2021 14:57 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/24942 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |