Supriyono, M. Hari (2013) Analisis implementasi penerapan Sistem Manajemen Mutu (SMM) ISO 9001:2008 dalam upaya untuk meningkatkan kepuasan stakeholder Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
08510114_Pendahuluan.pdf Download (192kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
08510114_Indonesia.pdf Download (15kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
08510114_Inggris.pdf Download (15kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
08510114_Arab.pdf Download (49kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
08510114_Bab_1.pdf Download (178kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
08510114_Bab_2.pdf Download (352kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
08510114_Bab_3.pdf Download (177kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
08510114_Bab_4.pdf Download (475kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
08510114_Bab_5.pdf Download (164kB) | Preview |
|
|
Text (References)
08510114_Daftar_Pustaka.pdf Download (28kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
08510114_Lampiran.rar Download (84kB) |
Abstract
INDONESIA:
SMM ISO 9001:2008 adalah suatu standar internasional untuk sistem manajemen mutu. SMM ISO 9001:2008 menetapkan persyaratan-persyaratan dan rekomendasi untuk desain dan penilaian dari suatu sistem manajemen mutu, yang bertujuan untuk menjamin bahwa organisasi akan memberikan produk (barang atau jasa) yang memenuhi persyaratan yang ditetapkan. Dalam hal ini peneliti memfokuskan implementasi SMM ISO 9001:2008 pada administrasi akademik yang dikhususkan pada pemrograman mata kuliah yang nantinya dapat meningkatkan kepuasan stakeholder.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui implementasi dari SMM ISO 9001:2008 yang difokuskan pada administrasi akademik, hal ini dilihat dari laporan Bagian Administrasi Akademik yang kemudian peniliti melihat pada kenyataannya (observasi) dan juga mewawancarai beberapa mahasiswa yang nantinya dapat menilai hasil implementasinya secara langsung dari lapangan yang nantinya dapat digunakan untuk bahan evaluasi guna meningkatkan kepuasan stakeholder. Teknik pengumpulan data dilakukan menggunakan teknik wawancara, observasi, dan dokumentasi, sedangkan analisis data menggunakan analisis kualitataif.
Dari hasil penelitian diketahui bahwa Implementasi dari SMM ISO 9001 : 2008 pada Bagian Administrasi Akademik khususnya pada program pemrograman mata kuliah dinilai berhasil akan tetapi masih banyak kendala-kendala karena lemahnya sosialisasi yang dilakukan di setiap Fakultas dan Jurusan dikarenakan penilaian yang diambil oleh pihak Administrasi Akademik hanya sebatas mahasiswa yang datang untuk komplain, padahal seharusnya dari pihak Administrasi Akademik mengetahui kondisi di lapangannya seperti apa.
ENGLISH:
QMS ISO 9001:2008 is an international standard for quality management systems. QMS ISO 9001:2008 establishes requirements and recommendations for the design and assessment of a quality management system, which aims to ensure that the organization will provide products (goods or services) that meet the requirements set. In the case, the researches focused on the implementation of QMS ISO 9001:2008 in academic administration focused programming courses that will be able to improve stakeholder satisfaction.
This study aims to determine the implementation of QMS ISO 9001:2008 focused on academic administration, it is seen from the report of Administration Academic Researches then looked at the fact (observation) and also interviewed several students who will be able to assess the results of the implementation directly from the field which will be used for the evaluation of materials to improve stakeholder satisfaction. Data was collected using interview techniques, observation an documentation, while the analysis of the data using analisys qualitative.
The survey results revealed that the implementation of QMS ISO 9001:2008 in Academic Administration in particular on the program was considered successful programming courses but still many obstacles due to lack of socialization is done in each Faculty and Department because of judgment made by Academic Administration only limited to students who come in to complain. When it should be from the Academic Administration knew what kind of field conditions.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Ridwan, A. Muhtadi | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Kualitas Pelayanan; SMM ISO 9001:2008; Kepuasan Stakeholder; Helper Quality; Quality Management System (QMS) ISO 9001:2008; Stakeholder Satisfaction | ||||||
Subjects: | 15 COMMERCE, MANAGEMENT, TOURISM AND SERVICES > 1503 Business and Management > 150313 Quality Management | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Location: | 150313 | ||||||
Depositing User: | Heni Kurnia Ningsih | ||||||
Date Deposited: | 09 Oct 2015 08:32 | ||||||
Last Modified: | 09 Oct 2015 08:32 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/2360 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |