Najibah, Kamiliatun (2018) Persuasive strategies used in car industries’ advertisement. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text
13320173.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
ENGLISH:
This study investigates persuasive strategy used in car industries’ advertisement. The researcher focuses on the kind of persuasive strategy in headline advertisement. This research provides six brands of car from three different country and represent three biggest continent. Those are Mitsubishi and Honda from Japan represent Asia, Ford and Tesla from United States represent America, and the last Lamborghini and Ferrari from Italy represent Europe. By the different country, the researcher found different strategy that they used for promoting and persuading the reader to buy their product.
This research is descriptive qualitative research that uses discourse analysis approach. The data of this research are taken from the official website of Mitsubishi, Honda, Ford, Tesla, Lamborghini and also Ferari, and analyze the headline advertisement in car industries’ advertisement which is contain the persuasive strategy. The researcher uses Gorys Keraf theory to analyze the data collection that has seven strategies to discover persuasive strategy, they are rationalization, identification, hypnotic, conformity, conpensation, projection, and displacement, also provide the comment review to strengthen the data result.
The researcher found there are three strategies that is use in the whole data, those are rationalization, identification, and compensation. the most dominant used is identification strategy, there are four brands that use this strategy to get reader’s attention they are Mitsubishi, Honda, Lamborghini, and Ferrari. The second is compensation, Ford and Tesla use this strategy to convince the readers. The last is rationalization, Mitsubishi and Ford use this strategy to persuade the readers. In the comment review also found the same three strategies Identification, compensation, and rationalization. For Mitsubishi and Honda their commentators use identification that shows their developing technology, Mitsibishi also use rationalization that tells the low price of Mitsubishi Miraga. On the other hand,Tesla and Ford commentators use compensation which is choose to use superlative degree words that seems no other brands above it. Lamborghini and Ferrari use identification in their comments, mostly explain about the performance and speed.
Finally, the researcher hopes that this research will give contribution in linguistic study especially in persuasion field, also for the next researcher who interested to persuasive strategy.
INDONESIA:
Studi ini menyelidiki strategi persuasif yang digunakan dalam iklan industri mobil. Peneliti berfokus pada jenis strategi persuasif dalam iklan judul. Penelitian ini menyediakan enam merek mobil dari tiga negara yang berbeda dan mewakili tiga benua terbesar. Mereka adalah Mitsubishi dan Honda dari Jepang mewakili Asia, Ford dan Tesla dari Amerika Serikat mewakili Amerika, dan yang terakhir Lamborghini dan Ferrari dari Italia mewakili Eropa. Karena dari negara yang berbeda, peneliti menemukan strategi yang berbeda yang mereka gunakan untuk mempromosikan dan membujuk pembaca untuk membeli produk mereka.
Penelitian ini adalah penelitian kualitatif deskriptif yang menggunakan pendekatan analisis wacana. Data dari penelitian ini diambil dari situs resmi Mitsubishi, Honda, Ford, Tesla, Lamborghini dan juga Ferrari, dan menganalisis iklan utama dalam iklan industri mobil yang berisi strategi persuasif. Peneliti menggunakan teori Gorys Keraf untuk menganalisis pengumpulan data yang memiliki tujuh strategi untuk menemukan strategi persuasif, mereka rasionalisasi, identifikasi, hipnotis, kesesuaian, conpensation, proyeksi, dan perpindahan, juga menyediakan Komentar review untuk memperkuat hasil data.
Peneliti menemukan ada tiga strategi yang digunakan dalam seluruh data, mereka adalah rasionalisasi, identifikasi, dan kompensasi. yang paling dominan adalah identifikasi strategi, ada empat merek yang menggunakan strategi ini untuk mendapatkan perhatian pembaca mereka adalah Mitsubishi, Honda, Lamborghini, dan Ferrari. Yang kedua adalah kompensasi, Ford dan Tesla menggunakan strategi ini untuk meyakinkan para pembaca. Yang terakhir adalah rasionalisasi, Mitsubishi dan Ford menggunakan strategi ini untuk membujuk para pembaca. Dalam tinjauan komentar juga menemukan tiga strategi yang sama identifikasi, kompensasi, dan rasionalisasi. Untuk Mitsubishi dan Honda, komentator mereka menggunakan identifikasi yang menunjukkan teknologi pengembangan mereka, Mitsubishi juga menggunakan rasionalisasi yang memberi tahu harga rendah Mitsubishi Mirage. Di sisi lain, para komentator Tesla dan Ford menggunakan kompensasi yang memilih untuk menggunakan kata gelar superlatif yang tampaknya tidak ada merek lain di atasnya. Lamborghini dan Ferrari menggunakan identifikasi dalam komentar mereka, sebagian besar menjelaskan tentang kinerja dan kecepatan.
Akhirnya, peneliti berharap bahwa penelitian ini akan memberikan kontribusi dalam studi linguistik terutama dalam persuasi lapangan, juga untuk peneliti berikutnya yang tertarik untuk strategi persuasif.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Rakhmawati, Deny Efita Nur | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Persuasive Strategy; Advertisement; Car Industry | ||||||
Departement: | Fakultas Humaniora > Jurusan Bahasa dan Sastra Inggris | ||||||
Depositing User: | Qoidul Qhurril | ||||||
Date Deposited: | 06 Apr 2020 08:18 | ||||||
Last Modified: | 06 Apr 2020 08:18 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/16823 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |