Hasan, Ibrahim (2019) Pengaruh motivasi terhadap keputusan pembelian makanan online pada mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Islam Negeri Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang.
|
Text (Fulltext)
15410140.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Dewasa ini perkembangan tekhnologi di kalangan mahasiswa khususnya mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang sangatlah pesat, hal itu juga terjadi pada dunia kuliner, ini ditandai dengan perkembangan aplikasi go-food dan grabfood, sekarang konsumen seakan – akan dimanjakan oleh kehadiran kedua aplikasi tersebut bagaimana tidak konsumen hanya bermodalkan akses internet dan makanan telah sampai di hadapan konsumen. Karena berkembangnya makanan online membuat pedagang yang tidak mendaftarkan warungnya ke dalam aplikasi seakan akan kehilangan sepertiga dari pelanggan setianya, karena hal itupula sehingga menarik untuk dilakukan penelitian lebih lanjut seberapa besar motivasi konsumen dalam memesan makanan online.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh motivasi terhadap keputusan pembelian makanan online pada mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Islam Negeri Malang. Subjek penelitian ini adalah mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Islam Negeri Malang seluruh angkatan dengan menggunakan sampel penelitian sebanyak 100 orang dengan syarat perna memesan makanan dengan aplikasi grabfood dan gofood.
Metode penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan teknik pengambilan sampel secara purposive sampling. Pengambilan data ini menggunakan dua skala yakni skala dari variabel motivasi dan skala dari variabel keputusan pembelian. Dan hasil dari penelitian ini adalah ada pengaruh motivasi sebesar 20,2% terhadap keputusan pembelian makanan online pada mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang.
ENGLISH:
Today the development of technology among students, especially students of the Faculty of Psychology State Islamic University of Maulana Malik Ibrahim Malang is very rapid, it also happens in the culinary world, this is marked by the development of go-food and grabfood applications, now consumers seem to be spoiled by the presence of both applications how come the consumers only needs into an internet access and foods will be in front of them immediately. The development of online food makes traders who do not register their food stalls as if they will lose a third of loyal customers, because of that this research is interesting to do further to find out how much consumer motivation in ordering online food.
This study aims to determine the effect of motivation on online food purchasing decisions on students of the Faculty of Psychology Malang State Islamic University. The subjects of this study were all students of the Faculty of Psychology Malang State Islamic University using a sample of 100 people on the condition that they ever order food with the grabfood and gofood application.
This research method uses a quantitative method with a purposive sampling technique. This data collection uses two scales namely the scale of the motivation variable and the scale of the purchase decision variable. And the results of this study were researchers found an effect of motivation of 20.2% on online food purchasing decisions on students of the Faculty of Psychology State Islamic University of Maulana Malik Ibrahim Malang.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Mangestuti, Retno | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | motivasi; keputusan pembelian; makanan online; motivation; purchasing decisions; online food; students | ||||||
Departement: | Fakultas Psikologi | ||||||
Depositing User: | Dian Anesti | ||||||
Date Deposited: | 05 Mar 2020 13:31 | ||||||
Last Modified: | 05 Mar 2020 13:31 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/15762 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |