Afifi, Abidzar (2019) Analisis motivasi kelas sosial dan gaya hidup konsumen kafe di Kota Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
12510079.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (5MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
The high growth of cafes in the city of Malang has shown a fairly high number, based on data from the Central Bureau of Statistics recorded an increase of 73.2% in a period of several years. When viewed from the concept of consumer behavior, it can be examined in terms of motivation, social class and lifestyle of consumers. The purpose of this study was to analyze consumer motivation, describe social class and map the lifestyle of consumer cafes in Malang.
This study uses a survey method with descriptive and analysis explanatory levels, and quantitative data types. The researcher involved 123 respondents. Data collection using questionnaires, data analysis techniques used are descriptive statistics.
From the results of the study showed that the urge of consumers to come to cafes in Malang City is an encouragement to meet physiological needs, then the social class of consumers who come to cafes in Malang City is the upper middle class and the lifestyle that develops in Malang City is the lifestyle of nurturers. funcionalist and succeeders.
ABSTRAK
Tingginya pertumbuhan kafe di kota Malang telah menunjukan angka yang cukup tinggi, berdasarkan data Badan Pusat Statistik tercatat terjadi peningkatan sebesar 73.2% dalam kurun waktu beberapa tahun. Jika dilihat dari konsep perilaku konsumen, maka dapat diteliti dari segi motivasi, kelas sosial dan gaya hidup konsumennya. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisa motivasi konsumen, mendeskripsikan kelas sosial dan memetakan gaya hidup konsumen kafe di kota Malang.
Penelitian ini menggunakan metode survey dengan tingkat eksplanasi deskriptif dan analisis, dan jenis data kuantitatif. Peneliti melibatkan 123 responden. Pengumpulan data menggunakan kuisioner, Teknik analisis data yang digunakan adalah statsitik deskriptif.
Dari hasil penelitian menunjukan bahwa dorongan konsumen untuk datang ke kafe di Kota Malang merupakan dorongan untuk memenuhi kebutuhan fisiologis, kemudian kelas sosial konsumen yang datang ke kafe di Kota Malang adalah kelas sosial menengah atas dan gaya hidup yang berkembang di Kota Malang adalah gaya hidup nurturers, funcionalist dan succeeders.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Slamet, Slamet | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | motivasi konsumen; kelas sosial; gaya hidup; consumer motivation; social classes; lifestyle | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Heni Kurnia Ningsih | ||||||
Date Deposited: | 04 May 2020 10:02 | ||||||
Last Modified: | 04 May 2020 10:02 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/15478 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |