wahyudi, mohammad (2019) Analisis bauran pemasaran (marketing mix) pembiayaan dana talangan haji pada BMT Maslahah Sidogiri cabang pembantu Purwosari. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
14540100.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
BMT Maslahah Sidogiri Cabang Pembantu Purwosari memberikan pembiayaan dana talangan haji kepada para nasabahnya secara murni menolong, karena pembiayaan tersebut tanpa jaminan. Padahal pembiayaan dana talangan haji merupakan pembiayaan yang cukup besar. Namun hal itu, BMT Maslahah Sidogiri Cabang Pembantu Purwosari sebagai penyedia Pembiayaan Dana Talangan Haji tidak akan luput dari strategi pemasaran yang dilakukan. Pemasaran sangat diperlukan untuk memberikan informasi kepada khalayak umum bahwasannya BMT Maslahah tersebut menyediakan Pembiayaan Dana Talangan Haji.
Jenis penelitian ini merupakan penelitian kualitatif dengan pendekatan mendeskripsikan secara rinci. Pengumpulan data dilakukan dengan teknik wawancara dengan para narasumber dari pihak BMT Maslahah Sidogiri Cabang Pembantu Purwosari dan Para Nasabahnya. Untuk analisis data menggunakan proses (Editing)/reduksi data, (Organizing)/Penyusanan data dan Penemuan hasil penelitian.
Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa Produk Pembiayaan Dana Talangan Haji sangat ditunggu-tunggu oleh masyarakat, dikarenakan sangat membantu dalam pendaftaran haji, selain itu masyarakat sangat antusias merespon adanya dana talangan tersebut dikarenakan dapat dicicil setiap bulan tanpa bunga dan hanya membayar ujrah pertahun.
ENGLISH:
BMT Maslahah Sidogiri Sub-Branch Purwosari provides financing for Hajj bailouts to its customers in a purely helpful manner which can be seen by the non-existence of collateral. Whereas, the funding of the hajj bailout is relatively large financing. However, in that case, BMT Maslahah Sidogiri Sub-Branch Purwosari as a provider of Haji Bailout Fund Financing will not escape the marketing strategy carried out. Marketing is essential to provide information to the general public that BMT Maslahah provides Hajj Bailout Funding.
Furthermore, this research was categorized as a qualitative study with a detailed description approach. Data collection in this study was done by interviewing the speakers from BMT Maslahah Sidogiri, Purwosari Sub-Branch, and its Customers. Moreover, in analyzing the data, this study employed the process editing or data reduction, Organizing or Compiling the data and findings of research results.
The results of this study explain that the community very much awaits the Hajj Bailout Funding Financing Product, it is because the use of the service which very helpful in registering the Hajj, besides that the community is very enthusiastic in responding to the bailout because it can be repaid monthly without interest and only pays ujrah annually.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Khusnudin, Khusnudin | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Bauran Pemasaran; Dana Talangan Haji; BMT Maslahah Sidogiri; Marketing Mix; Hajj Bailout Fund; BMT Maslahah Sidogiri | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Perbankan Syariah | ||||||
Depositing User: | Heni Kurnia Ningsih | ||||||
Date Deposited: | 24 Apr 2020 09:35 | ||||||
Last Modified: | 24 Apr 2020 09:35 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/15147 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |