Hartina, Nia Dwi (2019) Pola manajemen corporate social responsibility (CSR) pada KPSP Setia Kawan Nongkojajar. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
15510183.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (5MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana implementasi CSR dan bagaimana respon masyarakat terhadap program CSR yang dilakukan oleh KPSP Setia Kawan Nongkojajar. Jenis penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan metode pendektan deskriptif. Sumber data dari penelitian ini, yaitu sumber data primer dan sekuder yang berupa wawancara dan dokumentasi dari KPSP Setia Kawan. Oleh karena itu, dalam penelitian ini, peneliti merupakan alat pengumpul data utama. Dalam penelitian ini terdapat informan, yaitu HRD dan karyawan di KPSP Setia Kawan dan masyaraakat yang terlibat langung dengan CSR. Pengumpulan data dilakukan dengan wawancara, observasi, dan dokumentasi.
Hasil dari penitian ini CSR yang dilakukan oleh KPSP Setia Kawan berdampak positif karena bentuk-bentuk CSR tersebut tidak hanya berhubungan secara sosial saja namun juga terdapat pelestarian lingkungan. Implementasi CSR yang dilakukan KPSP Setia Kawan merujuk pada pola Keterlibatan langsung (Saidi, 2004:64-65) dalam Olendino (2009) dilihat dari bentuk-bentuk CSR yang dilakukan oleh pihak KPSP Setia Kawan yang diberikan secara langsung kepada para penerima CSR. Sedangkan model impementasi CSR yang banyak dilakukan oleh KPSP Setia Kawan mencakup Bantuan sosial yang meliputi: bantuan pembangunan rumah ibadah, jalan dan sarana umum lainnya, DPK, DKA dan bantuan-bantuan lainnya.Kemudian untuk manfaat dari setiap bentuk-bentuk CSR yang dilakukan KPSP Setia Kawan bagi masyarakat yang menerimanya.
ENGLISH:
This study aims to find out how the implementation of CSR and how the public response to the CSR program carried out by KPSP Setia Kawan Nongkojajar. The type of this research is qualitative research with descriptive approach method. Sources of data from this study, namely primary and secondary data sources in the form of interviews and documentation from KPSP Setia Kawan. Therefore, in this study, researchers were the main data collection tool. In this study there were informants, namely HRD and employees at KPSP Setia Kawan and the community involved directly with CSR. Data collection is done by interview, observation, and documentation.This type of research is qualitative research with a descriptive method of short. Data sources of this research, namely primary data sources and sequences in the form of interviews and documentation from KPSP Setia Kawan. Therefore, in this research, researchers are the main data collector tools. In this research, there are informant, HRD and employees at KPSP Setia Kawan and people who are engaged with CSR. The result of this pin CSR done by KPSP Setia Kawan Beneficial to the community concerned. Data collection is done with interviews, observations, and documentation
The results of this research CSR conducted by KPSP Setia Kawan have a positive impact because these forms of CSR are not only socially related but also have environmental preservation. CSR implementation carried out by KPSP Setia Kawan refers to the pattern of direct involvement (Saidi, 2004: 64-65) in Olendino (2009) seen from the forms of CSR carried out by KPSP Setia Kawan which are given directly to recipients of CSR. While the CSR implementation model that is mostly carried out by KPSP Setia Kawan includes social assistance which includes: assistance in the construction of places of worship, roads and other public facilities, DPK, DKA and other assistance. Then to benefit from any forms of CSR conducted by KPSP Setia Friend to the people who receive it.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Masyhuri, Masyhuri | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | CSR; koperasi; KPSP setia kawan; cooporatives | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Dian Anesti | ||||||
Date Deposited: | 03 Oct 2019 12:16 | ||||||
Last Modified: | 03 Oct 2019 12:16 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/14737 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |