Royhan R., Mohammad (2017) Faktor-faktor personal selling pada industri katering di Kota Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
12510052.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Dalam dunia usaha, peran penting wiraniaga sangat diperlukan untuk keberlangsungan kegiatan program pemasaran sebuah usaha. Para wiraniaga merupakan ujung tombak perusahaan dalam menjalin relasi dengan pelanggan. salah satu bauran pemasaran yang mengandalkan Wiraniaga adalah personal selling. penjualan personal (personal selling) merupakan pemasaran produk atau Jasa dimana penjual bertemu langsung dengan pembeli untuk menjajaki aspek (peluang) pembelian. para pengusaha catering Kota Malang juga perlu memikirkan cara untuk meramu faktor-faktor personal selling produk yang mereka pasarkan, sehingga dapat bersaing dengan kompetitor mereka. Karena personal selling memainkan peranan dominan dalam perusahaan industrial. Berdasarkan wawancara dengan dua orang pemilik industri katering, yang dilakukan pada tanggal, 3 mei 2016 menyatakan bahwa, terjadi fluktuasi atau naik-turunya usaha mereka meski dengan tenaga penjualan yang mereka punya. Kemudian diungkap pula oleh kedua pemilik katering terkait kondisi penjualan yang tidak menentu setiap bulannya, terjadi naik dan turunnya penjualan.
Penelitian ini bertujuan untuk melihat apa saja faktor-faktor yang membentuk personal selling pada usaha catering di kota Malang. Metode pengambilan sample dalam penelitian ini adalah dengan melakukan penyisiran responden atau sensus untuk mngetahui seberapa banyak anggota sample yg ada. Sedangkan analisis hipotesisnya menggunakan analisis factor untuk mengolah factor-faktor yang akan terbentuk melalui aplikasi SPSS.
Berdasarkan hasil penelitian ini menunjukkan bahwa, faktor-faktor personal selling antara lain: prospecting, approach, presentation, closing, dan follow up pada usaha catering di kota Malang, dan factor yg dominan diantara keseluruhan factor yang terbentuk adalah factor prospecting.
ENGLISH:
In the commercial world, the role of a salesperson is highly needed for the marketing program’s resoluteness in a business. A business relies on the salespeople in forming a relation with the consumers. One marketing mix which relies on salespeople is personal selling, which is a way of marketing a product or a service where the seller meets the buyer directly to probe the purchasing aspect. The catering entrepreneurs in Malang City must also think about the ways of planning the personal selling factors of the products they vend, to compete with their competitors. Because personal selling plays a dominant role in an industrial company, based on an interview to two owners of catering industries which was held on May 3rd, 2016, there are fluctuations of the ups and downs in their business even with the trade resources which they have. It was also mentioned that the trade condition is never fixed every month, as there are always ups and downs.
The aim of this research is to explain the factors which forms personal selling in catering businesses in Malang City. The method of obtaining the sample is by doing a respondent census to know the number of samples there are. Meanwhile, the writer analyzes the hypothesis by using factor analysis to study the factors using SPSS.
Based on this research, the writer concludes that the factors which affects personal selling are prospecting, approach, presentation, closing, and follow up in the catering businesses in Malang City, while the most dominant factor is the prospecting factor.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Fatkhurrozi, M. | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | personal selling; wiraniaga; personal selling; salesperson | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Dian Anesti | ||||||
Date Deposited: | 19 Sep 2019 13:33 | ||||||
Last Modified: | 04 Feb 2020 13:49 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/14678 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |